וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על מינוי המפיקה הראשית בתאגיד השידור: דלת מסתובבת של אינטרסים

בעקבות מינויה המסתמן של מיכל דגון למפיקת תאגיד השידור הציבורי, גורמים בכירים מביעים בפני וואלה ברנז'ה ביקורת על הליך המינוי ורומזים לקשר בעייתי עם תפקידה הנוכחי - כמפיקה ב"קודה". רם לנדס: "לא היתה לי יד ורגל ושום מעורבות במינוי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מראית העין לא טובה". אלדד קובלנץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
"דגון מאוד נאמנה לרם, ובעצם מה שקורה פה זה שלנדס משתלט על רשות השידור. נכון שיש לדגון את הרזומה, אבל זה לא נראה טוב, זה לא מריח טוב - וזה לא טוב"

"הסיפור הוא שיו"ר ועדה שהקימה את מקום העבודה, המפיקה הראשית שלו הופכת להיות המפיקה הראשית של מקום העבודה. זה עקום. זה עקום ונפלא" - כך אמר היום (שני) לוואלה ברנז'ה גורם בכיר בתעשייה בתגובה למינוי המסתמן של מיכל דגון בתאגיד השידור הציבורי. כפי שפורסם בסוף השבוע בוואלה ברנז'ה, דגון, כיום מפיקה ראשית בקודה תקשורת, מונתה לתפקיד המפיקה הראשית של ערוץ הטלוויזיה של תאגיד השידור הציבורי.

הביקורת על מבנה ועדת לנדס - אשר המליצה על פירוק רשות השידור והקמת מחדש - החלה עוד עם הקמת הוועדה, ונסובה בין היתר סביב אינטרסים זרים לכאורה וניגוד עניינים של אישים מסוימים בה. כך בין היתר נטען כי לקרני זיו, מנהלת בכירה בזכיינית קשת, ישנו אינטרס מובנה כמתחרה בסגירת הרשות. באשר ללנדס, נטען כי בשל תפקידו הוא עשוי להרוויח מביזורה של הרשות להפקות חוץ. עם זאת, בג"צ בחן את בזמנו את הטענות על לנדס - ודחה אותן על הסף.

הגורם, שעבד בעבר עם "קודה", הוסיף כי "דגון מאוד נאמנה לרם, ובעצם מה שקורה פה זה שלנדס משתלט על רשות השידור. נכון שיש לדגון את הרזומה, אבל זה לא נראה טוב, זה לא מריח טוב - וזה לא טוב. כל המטרה בוועדת לנדס הייתה שהוא קבע שכל ההפקות יצאו להפקות חוץ. ולכן בזה הוא הבטיח לעצמו איתנות. למעשה, רם יכול לעבוד בחופשיות עם התאגיד שהוא בעצמו הקים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יכול לעבוד בחופשיות עם התאגיד שהוא בעצמו הקים". רם לנדס/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוגיית תקופת הצינון

"יש פה מעין 'דלת מסתובבת' של לשים את המפיקה של רם לנדס שהפיק את החדשות המקומיות על חשבון עיתונאי הערוץ הראשון"

על פי ההערכות, תקציב ההפקות של התאגיד יעמוד על כ-200 מיליון שקלים בשנה, כאשר בישראל יש כ- 50 חברות, מתוכן רק-10-12 רלוונטיות למשימה - שעתידות להתחרות על נתח השוק הזה. במילים אחרות, מדובר ברווחים אפשריים נאים לכל חברת הפקה. גם עיתונאים בערוץ 1 הביעו מורת רוח מהמהלך. לטענת גורם בערוץ: "יש פה מעין 'דלת מסתובבת' של לשים את המפיקה של רם לנדס שהפיק את החדשות המקומיות על חשבון עיתונאי הערוץ הראשון. זה נראה עוד יותר מוזר כי לנדס הוא זה שדחף בכל הכוח לרפרומה ברשות השידור גם למטרות מסחריות".

מנגד, גורם המעורה בפרטים אמר כי "המבחן הוא האם תהיה לה תקופת צינון שתחול עליה – כמו שמקובל בתאגידים ציבוריים. אבל, אם היא מינוי ראוי אז לא צריכה להיות פה בעיה אתית. מה שחשוב פה היא שאלת הגודל וההתאמה. כמפיקה בתאגיד, דגון תצטרך לעבוד עם תקציבים של מעל 150 מיליון שקל בשנה, נניח שהיא עסקה בעבר ב-20% מזה אז מדובר במינוי טוב, אבל אם היא עסקה רק ב-10% או פחות - אז אולי יש פה בעיה". גורם אחר ברשות השידור סיכם: "יכול להיות שהמינוי כשר מבחינה משפטית. אבל מראית העין לא טובה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
השר גלעד ארדן מציג את מסקנות ועדת לנדס: אגרת הטלוויזיה תבוטל. טל אנגלנדר
כשר אבל מסריח? ועדת לנדס, ארכיון/טל אנגלנדר

לנדס: "גאה שהייתה לי הזכות לעמוד בראש ועדה ציבורית"

לנדס: "הגשת מועמדותה התנהלה מאחורי גבי וכל העניין הגיע לידיעתי רק השבוע, לאחר שהיא כבר התקבלה לתפקידה, באופן שגורם למתיחות קשה ביני לבין גברת דגון"

מרם לנדס נמסר בתגובה: "לא היתה לי יד ורגל ושום מעורבות במינויה של גברת מיכל דגון לתפקיד בתאגיד השידור הציבורי. יתרה מזו, הגשת מועמדותה התנהלה מאחורי גבי וכל העניין הגיע לידיעתי רק השבוע, לאחר שהיא כבר התקבלה לתפקידה, באופן שגורם למתיחות קשה ביני לבין גברת דגון. בכל מקרה, על פי המלצות הוועדה בראשותי וכפי שנוסח בחוק רשות השידור, ההחלטה על רכישת הפקות חיצוניות מופקדת בידי לקטורים מקצועיים ואנשי תוכן ולא בידי מפיק כזה או אחר. הטענות החוזרות ונשנות של אנשי רשות השידור הישנה על ניגוד העניינים, לכאורה, בין היותי איש תוכן ובעל חברת הפקות לבין פעילות הוועדה בראשותי הועמדו למבחן בג"צ, שדחה אותן על הסף".

"אני גאה שהייתה לי הזכות לעמוד בראש ועדה ציבורית, מקצועית שההמלצות שלה מובילות לשינוי היסטורי בשידור הציבורי, שינוי שכולו לטובת הציבור ועולם התוכן והיצירה הישראלית. המחיר האישי, שמשלם כל מי שמוכן להעמיד את זמנו, כשרונו וניסיונו למהלכים ציבוריים (וידיעה כמו זו היא חלק רק זעום מהמחיר), ימנע ממני, ככל הנראה, לחזור על הטעות הזאת שוב. אני מאחל לגברת דגון ולתאגיד השידור הציבורי בהצלחה".

מתאגיד השידור הישראלי נמסר בתגובה: "תאגיד השידור הציבורי ממשיך בתנופת ההקמה תוך מינוי מקצועי לתפקידים הנדרשים וזאת בשקיפות ועל פי כל דין. הגברת מיכל דגון פנתה ביוזמתה למודעת דרושים שמפרסם התאגיד לאיוש משרות רבות, ומועמדותה נבחנה בהליך מיון קדפני על פי כל הכללים. הרזומה, הניסיון והמקצועיות של מיכל דגון מדברים בעד עצמם ויתרמו להקמת גוף שידור מוביל בישראל. תפקידה אינו כולל עיסוק בהליכי בחירת חברות הפקה שיתקשרו עם התאגיד ובוודאי שלא תשתתף בדיונים הקשורים בקשר ישיר או עקיף עם חברות עימן עבדה בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully