וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה ברנז'ה: דרישה לבטל מינוי המפיקה הראשית בתאגיד

10.5.2016 / 17:00

אגודת העיתונאים בירושלים שלחה מכתב למנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ, ובו היא מבקשת ש"יתקיימו הליכים שיוויינים וגלויים לבחירת המפיקה הראשית". התאגיד: "המועמדות של דגון נבחנה בהליך מיון קפדני על פי כל הכללים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מינוי פסול". רשות השידור/מערכת וואלה!, צילום מסך

אגודת העיתונאים בירושלים דורשת לבטל את מינויה של מיכל דגון לתפקיד המפיקה הראשית בתאגיד, כך נודע לוואלה ברנז'ה. האגודה שלחה אתמול (שני) מכתב למנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ - עם העתק לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, ולמבקר המדינה יוסף שפירא – ובו נכתב כי היא מבקשת ש"יתקיימו הליכים שיוויינים וגלויים לבחירת המפיקה הראשית". במכתב של האגודה הם נשענים, בין היתר, על הפרסום בוואלה ברנז'ה, ומציינים כי יפנו לערכאות במידה ולא יקבלו תשובה מהתאגיד בתוך שבוע.

לטענת האגודה, "דגון מונתה לתפקיד ללא מכרז וללא פרסום מקדים. מינויה באופן בו נעשה מעלה ריח חריף של 'תפירת תפקידים' למקורבים, בניגוד לכל דין". בנוסף, במכתב נטען כי מינויה של דגון מעלה חשש כבד ל"תשלום חובות". במכתב מצויין כי דגון שימשה כמפיקה ראשית בקודה תקשורת של רם לנדס.

האגודה טוענת כי "מינויה של דגון 'במחשכים' מעלה חשש כי יש מי שביקש את טובתה על חשבון המינהל התקין, ויהיה בכוחו 'למשוך בחוטים' למען מטרה פסולה זו". לסיכום נכתב כי, "האגודה רואה במינוי של דגון, שנעשה ללא כל הליך, מינוי פסול המהווה גניבה של השידור הציבורי והמסמן חולי הפושה בתאגיד השידור הציבורי הישראלי, אף בטרם החל בפעילות".

יש לציין כי לפי חוק השידור הציבורי, התאגיד יכול לקלוט עד 600 עובדים ללא מכרז. בנוסף, למרות שאינו מחוייב למכרז, בתאגיד טוענים כי פורסם מכרז לתפקיד המפיקה הראשית.

מתאגיד השידור הישראלי נמסר אתמול בתגובה: "תאגיד השידור הציבורי ממשיך בתנופת ההקמה תוך מינוי מקצועי לתפקידים הנדרשים וזאת בשקיפות ועל פי כל דין. הגברת מיכל דגון פנתה ביוזמתה למודעת דרושים שמפרסם התאגיד לאיוש משרות רבות, ומועמדותה נבחנה בהליך מיון קפדני על פי כל הכללים. הרזומה, הניסיון והמקצועיות של מיכל דגון מדברים בעד עצמם ויתרמו להקמת גוף שידור מוביל בישראל. תפקידה אינו כולל עיסוק בהליכי בחירת חברות הפקה שיתקשרו עם התאגיד ובוודאי שלא תשתתף בדיונים הקשורים בקשר ישיר או עקיף עם חברות עימן עבדה בעבר".

מרם לנדס נמסר אתמול בתגובה: "לא היתה לי יד ורגל ושום מעורבות במינויה של גברת מיכל דגון לתפקיד בתאגיד השידור הציבורי. יתרה מזו, הגשת מועמדותה התנהלה מאחורי גבי וכל העניין הגיע לידיעתי רק השבוע, לאחר שהיא כבר התקבלה לתפקידה, באופן שגורם למתיחות קשה ביני לבין גברת דגון. בכל מקרה, על פי המלצות הוועדה בראשותי וכפי שנוסח בחוק רשות השידור, ההחלטה על רכישת הפקות חיצוניות מופקדת בידי לקטורים מקצועיים ואנשי תוכן ולא בידי מפיק כזה או אחר. הטענות החוזרות ונשנות של אנשי רשות השידור הישנה על ניגוד העניינים, לכאורה, בין היותי איש תוכן ובעל חברת הפקות לבין פעילות הוועדה בראשותי הועמדו למבחן בג"צ, שדחה אותן על הסף".

"אני גאה שהייתה לי הזכות לעמוד בראש ועדה ציבורית, מקצועית שההמלצות שלה מובילות לשינוי היסטורי בשידור הציבורי, שינוי שכולו לטובת הציבור ועולם התוכן והיצירה הישראלית. המחיר האישי, שמשלם כל מי שמוכן להעמיד את זמנו, כשרונו וניסיונו למהלכים ציבוריים (וידיעה כמו זו היא חלק רק זעום מהמחיר), ימנע ממני, ככל הנראה, לחזור על הטעות הזאת שוב. אני מאחל לגברת דגון ולתאגיד השידור הציבורי בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully