וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושי בגיוס? עשרות עובדי הרשות קיבלו סירוב מהתאגיד

1.1.2017 / 15:15

לוואלה ברנז'ה נודע כי בשבועות האחרונים קיבלו כתבים רבים מהערוץ הראשון תשובה שלילית מתאגיד השידור. אגודת העיתונאים מתכוונת לערער על ההחלטה: "שיקולים לא עניינים והעדפת מקורבים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תאגיד השידור גייס עובדים רבים לשורותיו מחטיבת הרדיו של רשות השידור – ואולם, דווקא מחטיבת הטלוויזיה לא נרשמה תנועה גדולה של מעבר מערוץ 1 הישן לערוץ החדש שאמור לקום בסוף אפריל. הנתון הזה כנראה אינו צפוי להשתנות לאחר שלוואלה ברנז'ה נודע כי בשבועות האחרונים קיבלו עשרות כתבים מהערוץ הראשון תשובה שלילית מהתאגיד.

כתבים רבים מהרשות ניהלו בחודשים האחרונים משא ומתן ארוך ומייגע מול התאגיד במטרה להצטרף לחטיבת הטלוויזיה החדשה של "כאן בהקמה". ואולם, בזמן שעתידו של התאגיד עדיין אינו ברור - כשברקע הדיבורים הגוברים על אי-הקמתו, ודחיות חוזרות ונשנות מצד הממשלה בתאריך העלייה לשידור - התאגיד השאיר את הכתבים בהמתנה. זאת כאשר הם לא יודעים אם עתידם התעסוקתי יובטח לאחר שרשות השידור תיסגר. יש לציין כי עד כה גייס התאגיד לשורותיו מעט כתבי טלוויזיה, כאשר בפועל הוא אמור לגייס עשרות כתבים ל"כאן בהקמה".

עוד נודע כי אגודת העיתונאים בירושלים מתכוונת לערער על ההחלטה בפני התאגיד שלא לגייס את הכתבים, בטענה שמדובר ב"שיקולים לא עניינים והעדפת מקורבים". גורם באגודה אמר לוואלה ברנז'ה כי "התחושה היא שהם לא רוצים כתבים מערוץ 1 למרות שהכתבים שם מקצועיים ומיומנים. לתאגיד זה כנראה לא מתאים לקחת כתבים מנוסים".

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
בניין רשות השידור/ראובן קסטרו

התאגיד: "הליכי הגיוס מנוהלים בהגינות, שיוויוניות ומקצועיות"

"ברור שלא כל 1,600 עובדי הרשות יוכלו להיקלט בתאגיד, שהרי אם כך המחוקק לא היה מחליט על פירוק רשות השידור"

ועדת הרפורמות של הכנסת אישרה בשבוע שעבר את התיקון לחוק תאגיד השידור הציבורי שקובע כי מועד עלייתו לאוויר יידחה לסוף חודש אפריל. מליאת הכנסת צפויה לאשר מחר (שני) את ההצעה בקריאה שנייה ושלישית.

מהתאגיד נמסר בתגובה: "365 מעובדי רשות השידור כבר קיבלו תשובות חיוביות, יקלטו בתאגיד ומהווים 54% מכלל עובדי התאגיד. התאגיד נמצא במו"מ עם עוד עשרות עובדי הרשות הצפויים לחתום בקרוב. ברור שלא כל 1,600 עובדי רשות השידור יוכלו להיקלט בתאגיד, שהרי אם כך המחוקק לא היה מחליט על פירוק רשות השידור והקמת גוף חדש במקומה".

"הליכי הגיוס בתאגיד מנוהלים בהגינות, שיוויוניות ומקצועיות ואת התהליך מלווה השופט בדימוס עזרא קמא. תשובות נשלחות למועמדים רק לאחר שנבחנות כל האפשרויות לקליטתם לתפקידים מגוונים בתאגיד, הליך שלוקח זמן, זאת במטרה לקלוט כמה שיותר מעובדי הרשות, על פי חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully