וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וכחלון סיכמו: תאגיד השידור יתחיל לפעול בסוף אפריל

(עדכון) המדינה הודיעה היום בתשובתה לעתירה לבג"ץ כי תאגיד השידור יתחיל לפעול בסוף אפריל. המדינה תעדכן תוך 14 יום את בג"ץ לגבי ההחלטות שהתקבלו בין נתניהו לכחלון לגבי גורל התאגיד. מסתמן: מעתה ואילך יגויסו אליו בעיקר עובדי רשות השידור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון: 14:00)

תאגיד השידור יתחיל לפעול בסוף אפריל, כך הודיעה היום (שני) המדינה בתשובתה לעתירה לבג"ץ - נגד סגירת התאגיד. בתשובה של המדינה לעתירה צויין כי ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון סיכמו כי יפעלו לקדם בהקדם תיקון לחוק השידור הציבורי הישראלי, כך שמועד תחילת שידורי התאגיד יחול ב-30 באפריל. בד בבד, יבוטל ההסדר בחוק המאפשר לשרים להקדים את יום תחילת השידורים בהתאם להודעה מנומקת של מועצת התאגיד, בדבר מוכנותו להתחיל לשדר החל מ-1 בינואר.

המדינה תעדכן תוך 14 יום את בג"ץ לגבי ההחלטות שהתקבלו בין נתניהו לכחלון לגבי גורל התאגיד ומשמעותן לגבי הבג"צים שהוגשו. משרד התקשורת צפוי להגיש בקרוב את תזכיר התיקון לחוק השידור הציבורי, שלטענת המדינה זוכה לתמיכתו של מנדלבליט.

גורמים בקואליציה אומרים כי התאגיד לא הראה מוכנות לינואר, ועל כן ישנה הסכמה לגבי דחיית העלייה לשידור באפריל. לפי אחת מהצעות הפשרה שהועלו במשרד האוצר בימים האחרונים, בניסיון לפתור את אי ההסכמות בין נתניהו וכחלון, התאגיד יקום באפריל ומעתה ואילך יגויסו אליו בעיקר עובדי רשות השידור. ואולם, נתניהו וכחלון טרם ישבו להכריע סופית בסוגיה.

בשבועות האחרונים פעל צוות מנכ"לים משותף לנתניהו וכחלון בניסיון להגיע לפשרה בין רצונו של נתניהו לסגור את התאגיד ולשקם את רשות השידור וסירוב האוצר לממן את המהלך בשל עלותו התקציבית. הצוות לא הצליח להגיע להסכמות ובקואליציה מעריכים כי שאלת עתיד השידור הציבורי תוכרע ביו נתניהו וכחלון בלבד.

נתניהו וכחלון הודיעו על הפחתת המע"מ ומס החברות: "מנוע צמיחה למשק". צילום מסך
שאלת עתיד השידור הציבורי תוכרע ביו נתניהו וכחלון בלבד/צילום מסך

"טאלנטים מכלי תקשורת מתחרים ממתינים ליום העלייה לאוויר"

גורם בכיר בתאגיד: "יש שורה ארוכה של עורכים וטאלנטים מכלי תקשורת מתחרים עם חוזה מוכן"

בתוך כך, ב"כאן בהקמה" ממשיכים לפעול בשיא המרץ לקראת העלייה לאוויר. אמנם תאריך היעד של ה-1 בינואר כבר אינו רלוונטי, וכעת כולם נושאים עיניים לקראת אפריל. גורם בכיר בתאגיד אמר היום לוואלה ברנז'ה כי "יש שורה ארוכה של עורכים וטאלנטים מכלי תקשורת מתחרים עם חוזה מוכן, שרק ממתינים ליום העלייה לאוויר – וב-1 באפריל יהיו בפנים".

ואולם, ככל שהדברים נראים כרגע כלל לא ברור אם הדבר יתאפשר, שכן אתמול פורסם כי בפשרה המסתמנת בין האוצר למשרד רה"מ, התאגיד יפסיק לקלוט עובדים מבחוץ. לפי הפשרה, התאגיד יוכל להתחיל לפעול באפריל, אך תהיה עצירה כמעט מוחלטת החל מעכשיו של קליטת עובדים מבחוץ לטובת קליטה מאסיבית של עובדי רשות השידור.

את העתירה הגישו עוה"ד יובל יועז ואלעד מן, מטעם ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), עו"ד אלדד יניב ותנועת הצלחה. גם ארגון העיתונאים הגיש בג"ץ בנושא.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אלדד קובלנץ וגיל עומר. שלומי יוסף, מערכת וואלה! NEWS
עצירה כמעט מוחלטת. אלדד קובלנץ וגיל עומר/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יוסף

ארגון העיתונאים: "תשובת המדינה - שערורייתית"

"שר התקשורת ושר האוצר לא טורחים להסביר או לנמק מדוע הם אינם עומדים בלשון החוק ומאפשרים לתאגיד להתחיל לשדר החל מ-1 בינואר, אלא רק מצהירים כי בכוונתם לשנות את החוק לאחר שכבר התעלמו ממנו ברגל גסה"

כבל, יניב ועמותת הצלחה מסרו בתגובה כי "שר התקשורת נתניהו ושר האוצר כחלון נבהלו מהסמכות שחוק השידור הציבורי מסר בידיהם, להקדים את יום תחילת שידורי התאגיד ל-1 בינואר 2017. משהבינו שהתאגיד מוכן לתחילת השידורים, וכל חודש עיכוב עולה למשלם המיסים מיליוני שקלים, אין הצדקה לסירובם לבקשת התאגיד להקדים את תחילת השידורים. ולכן החליטו לשנות את החוק ולשלול מעצמם את הסמכות הזו. אחרי שמשרד התקשורת ניסה לטעון שהתאגיד אינו מוכן לשידורים במישור ההנדסי ובמישור גיוס כוח אדם, טענות שהתנפצו ברעש גדול, נתניהו וכחלון מודים שהחוק פשוט לא מתאים להם כי הוא מוצלח מידי וזונחים את התירוצים שניסו להשתמש בהם בציניות עד עתה. זהו צעד נוסף בטירוף המערכות שאחז בממשלה, נוכח האפשרות שיקום שידור ציבורי מקצועי ועצמאי בישראל".

מארגון העיתונאים, המייצג את עיתונאי תאגיד השידור, נמסר: "תשובת המדינה לבג"צ היא שערורייתית ומשקפת זלזול במעמד החוק ובכספי הציבור. שר התקשורת ושר האוצר לא טורחים להסביר או לנמק מדוע הם אינם עומדים בלשון החוק ומאפשרים לתאגיד להתחיל לשדר החל מ-1 בינואר, אלא רק מצהירים כי בכוונתם לשנות את החוק לאחר שכבר התעלמו ממנו ברגל גסה. תשובה זו נראית כעוד ניסיון של ראש הממשלה לעכב את הקמת התאגיד כדי להרוויח זמן שבו יוכל לרוקן מתוכן את החוק, לפגוע בעצמאותו העיתונאית ולהכפיף אותו לשליטת פוליטיקאים. ועד עיתונאי תאגיד השידור הישראלי מדגיש כי יעמוד על הפרדה מוחלטת בין העיתונאים לדרגים הפוליטיים, כפי שעוגנה בחוק התאגיד המקורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully