וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות בכותרות: התאגיד מתקשה לגייס טאלנטים מבחוץ

14.8.2016 / 11:00

לוואלה ברנז'ה נודע כי התאגיד היה במו"מ מתקדם עם שלושה טאלנטים, אך לאחר שהוחלט על דחייה בתאריך העלייה לשידור, הם הודיעו שלא יצטרפו. וגם: מה מאחורי המספר 300 עובדים שחתמו, ואת מי מעדיפים לקחת מהרשות? התשובות - "כאן". התאגיד: "הקצב הוא בהתאם לדחייה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האמנם "עסקים כרגיל"? תאגיד "כאן"/מערכת וואלה!, צילום מסך
רוב עובדי רשות השידור שמצטרפים לתאגיד מגיעים מקול ישראל. "בתאגיד רוצים לשכפל את כל מחלקת הרדיו של הרשות. ואין סיבה שלא – הרי זה הדבר הכי מוצלח ברשות"

מאז שראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיעו בחודש שעבר על דחיית תאריך העלאת תאגיד השידור החדש, בתאגיד מנסים לשדר תמונת מצב של "עסקים כרגיל". בתאגיד מצהירים ללא הרף כי הם "נולדו מוכנים" ויעלו לשידור כבר בינואר, זאת למרות שלפי התיקון לחוק, התאריך הסופי שנקבע להם הוא אפריל - וינואר יהיה רלוונטי במידה שאכן יהיו מוכנים עד אז. מאז שהחלה סאגת התאריך, בתאגיד לא מפסיקים להודיע על מינויים חדשים - כולם של אנשי רשות השידור. הסיבה לכך היא שבאופן לא מפתיע, מאז שעל התאגיד מרחפים סימני שאלה, הם מתקשים לגייס טאלנטים מבחוץ.

לווואלה ברנז'ה נודע כי יום לפני הודעת ההסתדרות על הדחייה, התאגיד היה במשא ומתן מתקדם עם שלושה טאלנטים בכירים אשר שמם מוכר לכולם, שמגיעים מכל הפלטפורמות – טלוויזיה, רדיו ועיתונות. לאחר שיצאה ההודעה, הטאלנטים הודיעו כי הם נסוגים מהמשא ומתן ולא יצטרפו לתאגיד. הטאלנט האחרון שהגיע לתאגיד מבחוץ הוא שאול אמסטרדמסקי, שהודיע על הצטרפותו כשבוע לפני הודעת ההסתדרות.

סוגייה נוספת היא שרוב עובדי רשות השידור שמצטרפים לתאגיד מגיעים מקול ישראל. "בתאגיד רוצים לשכפל את כל מחלקת הרדיו של הרשות. ואין סיבה שלא – הרי זה הדבר הכי מוצלח ברשות", אומר היום (חמישי) לוואלה גורם המעורה בפרטים. לטענת הגורם, כל מחלקת הדוקו של הערוץ הראשון לא התקבלה לתאגיד. "זה ממש מוזר, מכיוון שזה הדבר הכי טוב שיש בערוץ", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטאלנט האחרון. שאול אמסטרדמסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיקציית 300 העובדים שחתמו בתאגיד

בתאגיד מחוייבים לגייס 51% מהעובדים מרשות השידור. אבל בזמן שהם מגייסים הרבה אנשים מהרשות לתפקידים זוטרים - המנהלים ברובם מגיעים מבחוץ

בנוסף לכך, כאשר בתאגיד מצהירים כי כ-300 עובדים כבר חתמו - מדובר בפיקציה. בפועל, רק כ-100 עובדים חתומים ומקבלים שכר מהתאגיד (לפי התאגיד, החל מספטמבר כ-120 עובדים יקבלו שכר), 150 עובדים הם עובדי רשות השידור - שמקבלים שכר מהרשות ולא מהתאגיד - ועוד כ-50 עובדים חיצוניים שיתחילו לעבוד בתקופה הקרובה בהתאם לחוזה שלהם.

לפי החוק, בתאגיד מחוייבים לגייס 50% מהעובדים מרשות השידור. אבל בזמן שהם מגייסים אנשים מהרשות לתפקידי פקידות ותפקידים זוטרים - המנהלים ברובם מגיעים מבחוץ. במקרים הנדירים שהמנהלים מגיעים מהרשות, הם כאלה שמתיישרים עם הקו של הבכירים בתאגיד.

מ"כאן" נמסר בתגובה: "את רשות השידור הכושלת הוחלט לסגור בחוק, בין היתר, בשל נורמות ניהוליות בעייתיות, חגיגות שכר ובזבוז כספים. 'כאן' ממנים עובדים, עיתונאים ומנהלים על בסיס מקצועי והתאמה לתפקיד בלבד ובהתאם לקריטריונים ברורים לשכר, שנקבעו בשיתוף עם האוצר וכוללים גם את שדרת הניהול בתאגיד, מתוך אחריות לשידור הציבורי ולכספי הציבור".

"אנחנו ממשיכים בהליך הגיוס וההקמה, בקצב התואם למועד יום התחילה החדש שנקבע בחוק ובטוחים של'כאן' יצטרפו עובדים ועיתונאים רבים נוספים שייצגו את כלל האוכלוסייה בישראל, תוך הקפדה על מדיניות ברורה: חגיגות שכר לא כאן, התייעלות ואיכות בשידור הציבורי - כן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully