וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביסמוט ממשיך בשלו: דן מרגלית פוטר מישראל היום

6.6.2017 / 15:25

העורך החדש בועז ביסמוט הודיע לפני זמן קצר לפרשן הפוליטי הבכיר כי הוא מפוטר – כאשר מרגלית טען כי לא מדובר בקיצוצים אלא בפיטורים ממניעים פוליטיים. מרגלית צייץ: "פרנסתי נפלה על הגנת חופש הדיבור"

אירוע תמיכה ברדיו הציבורי בישראל. ניב אהרונסון
"גא וגם עצוב". דן מרגלית/ניב אהרונסון
בחודשים האחרונים החל מרגלית לצייץ באופן קבוע נגד נתניהו, ואף הודה כי את הביקורת הגדולה ביותר הוא מפרסם רק ברשתות

דן מרגלית פוטר מ"ישראל היום". העורך החדש בועז ביסמוט הודיע לפני זמן קצר לפרשן הפוליטי הבכיר כי הוא מפוטר – כאשר מרגלית טען כי לא מדובר בקיצוצים אלא בפיטורים ממניעים פוליטיים. מרגלית צייץ: "פרנסתי נפלה על הגנת חופש הדיבור. בועז ביסמוט שטס עתה עם ביבי פיטר אותי מ"ישראל היום." זה לא כלכלי כי לא הציע להפחית משכרי. אני גא וגם עצוב". ההערכות הן כי מי שמנע עד כה את פיטוריו של מרגלית היה עמוס רגב, ואילו כאשר זה הוחלף לאחרונה על ידי ביסמוט, עזיבתו של מרגלית היא עניין של זמן.

כזכור, בחודשים האחרונים החל מרגלית לצייץ באופן קבוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואף הודה כי את הביקורת הגדולה ביותר שלו הוא מפרסם רק ברשת החברתית, מכיוון שלא נותנים לזה במה בעיתון של שלדון אדלסון. בראיון שנתן לתוכנית "תיק תקשורת" לפני כשנה אמר מרגלית כי כתב טור ביקורתי על נתניהו בהקשר של התאגיד והוא מחכה לראות האם הטור יפורסם – ואף רמז שבמידה ולא, הוא עלול לשקול את המשך דרכו בעיתון.

מרגלית אמר אז בין היתר כי "בפרשת התאגיד הוא (נתניהו) נותן את ידו לשחיקה חמורה של הדמוקרטיה הישראלית. העובדה שהניו יורק טיימס נכנס לזה – העיתון הכי חשוב בעולם – אומרת שאנחנו עלולים לאבד את היתרון שיש לנו על הסביבה... אני לא מרגיש צורך להסביר למה אני לא מתפטר מהעיתון... אני לא נבהל מלהתפטר. נשאלת השאלה האם כאשר חופש הביטוי שלי לא נפגע - ומחר נראה אם מאמרי יופיע...חשוב מאוד שהקול שלי ושל מוטי גילת יישמע ב'ישראל היום'".

והתוצאות לא איחרו לבוא: במהלך התקופה האחרונה, העיתון לא שילב טורים של מרגלית במהלך השבוע - וכן לא העניק הפניות לטוריו. מרגלית אף אמר לאחרונה כי "אני בטוח שניסו להדיח אותי מ'ישראל היום'".

בועז ביסמוט, עורך ישראל היום. ראובן קסטרו
כרוניקה ידועה מראש. ביסמוט/ראובן קסטרו

לאחרונה דווח בוואלה ברנז'ה כי ביסמוט מספר שינויים במערכת העיתון שנובעים מצעדי התייעלות ושינוי אסטרטגיה: בין היתר הוחלט להקדים את שעת ההורדה לדפוס ל-11 בלילה וסגן העורך אהרון לפידות סיים את תפקידו. כחלק מהחלטה לתת פייט לאתר ynet עורך אתר "ישראל היום", שגיא שטיינברג, סיים גם הוא את תפקידו. יעל לרנר, שנחשבה למקורבת לעורך הקודם עמוס רגב, עזבה גם היא את העיתון. בנוסף, עדי רובינשטיין מונה למבקר הטלוויזיה של "ישראל היום", לאחר עשור בו מילאה את התפקיד שיר זיו.

מרגלית התפרסם ב-1977, כשחשף במסגרת עבודתו כשליח "הארץ" בוושינגטון את פרשת חשבון הדולרים. בתחילת שנות התשעים עבד מספר חודשים במעריב אך עזב בטריקת דלת, כשהוא מאשים את משפחת נמרודי בהתערבות בתוכן הכתבות שלו ממניעים מסחריים. לאחר מכן ב-2001 חזר לכתוב טורים פובליציסטים במעריב עד שעזב ב-2007 לישראל היום. בטלוויזיה מרגלית הגיש את התוכנית "ערב חדש" משנת 1982 ובשנות התשעים החל להגיש את "פופוליטיקה" של הערוץ הראשון, ומאוחר יותר הגיש את מועצת החכמים בערוץ 10 ו"הזירה". כיום הוא גם מגיש תוכנית זוגית עם ביתו שירה ברדיו ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully