וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בערוץ עשר: "חלק גדול מהעובדים נמצא דווקא בצד של ההנהלה"

24.4.2018 / 13:25

בניגוד למכתב של הוועד, שהתריע על נקיטה בצעדים נגד ההנהלה, גורם בערוץ עשר טוען כי "העובדים מבינים שהפעם, בניגוד לעבר, המשבר מתקיים בתוך המשפחה". לוואלה ברנז'ה נודע כי בהנהלה מנסים לחשוב על פתרונות יצירתיים כדי למנוע עד כמה שניתן פיטורי עובדים

ערוץ 10 – בית הורד. דרור עינב, עיבוד תמונה
ערוץ 10 – בית הורד/עיבוד תמונה, דרור עינב

בניגוד למכתב שנשלח אתמול (שני) על ידי ועד עובדי ערוץ עשר להנהלה, והתריע על נקיטת צעדים בעקבות חוסר שיתוף הפעולה בתכנית הקיצוצים בערוץ עשר, גורם בערוץ אמר לוואלה ברנז'ה כי "חלק גדול מהעובדים דווקא נמצא בצד של ההנהלה". הגורם הסביר כי "עובדי הערוץ מבינים שבניגוד לתכניות צמצומים שהתרחשו בערוץ בעבר, הפעם בעלי המניות לא מגיעים מבחוץ - זה בתוך המשפחה".

לוואלה ברנז'ה נודע כי בהנהלה מנסים בימים האחרונים לחשוב על פתרונות יצירתיים כדי למנוע עד כמה שניתן פיטורי עובדים, ולצמצם את הפגיעה בפרנסתם - תוך שמירה על התוכן של הערוץ. כך שהכוונה בערוץ כרגע היא להפחית אלמנטים מסויימים מחלק מהתכניות כדי לנסות ולהפחית בהוצאות.

עדיין לא ברור מה בדיוק יקוצץ, כאשר הכוונה היא שכל מערכת תחליט בשיתוף עם ההנהלה על אופי הקיצוץ: הפחתת משמרות גרפיקה, הפחתת ימי צילום, הפחתת משמרות עריכה, קיצוץ בפינות יקרות וכו'. מטרת המהלך היא לנסות ולצמצם למינימום האפשרי את הפיטורים, אך ככל הנראה לא ניתן יהיה למנוע פיטורי עובדים.

יש לציין כי זהו משבר הקיצוצים הראשון שמתנהל עם חברי ועד חדשים, לאחר פרישתו של מתן חודורוב מתפקיד יו"ר ועד עובדי ערוץ עשר. במשך שנים היה שיתוף פעולה טוב יחסית בין ההנהלה לעובדים בכל המשברים. מי שמנהל את המאבק כרגע בערוץ זה ארגון העיתונאים, שממלא את הוואקום שנוצר עם הוועד החדש, שפחות מנוסה בניהול משברים מהסוג הזה.

כנס הטלוויזיה EFFECTV. ניב אהרונסון
מנכ"ל ערוץ עשר, יוסי ורשבסקי/ניב אהרונסון

ועד עובדי ערוץ עשר: "הקיצוצים מונחתים כעובדה מוגמרת"

תכנית הקיצוצים בערוץ עשר, עליה פורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה, יצאה לפועל בימים האחרונים - ובוועד עובדי חדשות עשר מבהירים כי האופן שבו ההנהלה פועלת, לטענתם, מבלי לשתף עימם פעולה ומנחיתה עליהם מלמעלה את הקיצוץ - אינו מקובל. במכתב שנשלח מהוועד לעובדי הערוץ, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, טוענים בוועד כי הם שוקלים את צעדיהם ואת תגובתם בהתאם לאופן שבו נוהגת ההנהלה.

בפתח המכתב צוין כי "ההחלטות על צעדי ההתייעלות האלה התקבלו בלי ניסיון הידברות איתנו ובלי רצון כן להיוועצות אמיתית ובחינה של חלופות לקיצוצים ולשינויים המוצעים, שמובן מאליו שישפיעו על המשך חיינו המקצועיים במקום העבודה של כולנו". עוד נכתב, "למרות שההנהלה התחייבה להיפגש ולעדכן אותנו ברגע שיהיו פרטים מדויקים יותר, ולמרות פניות חוזרות ונשנות של ארגון העיתונאים אל הנהלת חדשות עשר כדי שתשב ותמצה את ההידברות עם נציגות העובדים, לא קיבלנו שום פנייה ואיש לא התייעץ איתנו".

בתוך כך, בתחילת השבוע פורסם באתר "אייס" כי בעקבות תכנית הקיצוצים בערוץ עשר הוחלט לבטל את "אוטוטו שבת" של אלמוג בוקר ששודרה בימי שישי אחה"צ. המעבר של ערוץ עשר למטה RGE בהרצליה, עליו דווח בוואלה ברנז'ה כבר לפני כשנה, צפוי להתרחש עד לסוף 2018, כאשר בחברה החליטו להיערך למהלך כבר מעכשיו ולהוציא אותו לפועל, במה שיכלול כאמור פיטורי עובדים.

טרם התקבלה תגובה מערוץ עשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully