וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בערוץ עשר נערכים לקיצוץ בהיקף של מיליונים; מה תג המחיר של החדשות?

20.3.2018 / 12:55

(עדכון) במכתב ששלח לעובדים מתן חודורוב, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נכתב: "המנכ"לים עדכנו אותי כי ייאלצו ליישם תכנית קיצוצים בהיקף של מיליוני שקלים בשנה"; RGE מציעה למכירה את חברת החדשות - אך מספר הרוכשים הפוטנציאלי לחברה נמוך. מנכ"ל ערוץ 10: "הידיעה שקרית"

ערוץ 10 – בית הורד. דרור עינב, עיבוד תמונה
בית הוורד/עיבוד תמונה, דרור עינב

(עדכון 20:30)

RGE בדרך לתכנית קיצוצים רחבה בערוץ עשר שתכלול פיטורי עובדים - כך עולה ממכתב ששלח היום (שלישי) לעובדי ערוץ עשר הפרשן הכלכלי של חדשות עשר, מתן חודורוב, והגיע לידי וואלה ברנז'ה. חודורוב, לשעבר יו"ר ועד העובדים בערוץ, טוען במכתב כי החברה נמצאת לפני תכנית קיצוצים רחבה.

מאוחר יותר פורסם ב-TheMarker כי RGE, (בעלת בשליטה בערוץ עשר) מציעה למכירה את חברת החדשות תמורת 200 מיליון שקל. מכירת החברה עשויה לקדם את המיזוג בין ערוץ עשר לרשת, אך מספר הרוכשים הפוטנציאלי לחברת החדשות נמוך.

כנס חירום למען התאגיד: "לא להציל משרות הם רוצים, אלא למנוע עבודה עיתונאית". אבי כהן
מתן חודורוב/אבי כהן

עוד לפני פיצול ערוץ 2 באוקטובר היו מגעים שלא הבשילו לאיחוד בין רשת לעשר, מגעים שחודשו לאחרונה. ההצעה החלופית של RGE שעלתה על הפרק במגעים שונים, היא שערוץ עשר ימכור את חברת החדשות שלו. כך, הערוץ יוכל להתמזג עם רשת ולהמשיך לשדר עוד שנתיים וחצי את חדשות 2, ואילו חדשות עשר תעבור לידי גורם אחר.

לפי גורמים המקורבים לצדדים, יש קושי לאתר רוכש פוטנציאלי לחברת החדשות - מכיוון שקשת לא תוותר על חדשות 2, ואין גורם נוסף שמתכוון להיכנס לשוק הטלוויזיה המסחרית שמעוניין להשקיע סכום גבוה בחברת החדשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
גיא פינס מראיין את יוסי ורשבסקי בכנס דוקו של ערוץ 10 , 15.1.2017. מערכת וואלה!
יוסי ורשבסקי/מערכת וואלה!

חודורוב כתב במכתב ששלח כי "מנכ"לי הערוץ וחברת החדשות עדכנו אותי השבוע כי ייאלצו, ע"פ דרישת הדירקטוריון, ליישם תכנית קיצוצים בהיקף של מיליוני שקלים בשנה, על רקע מצבה הכספי של החברה ובפרט ההפסדים בשוק הטלוויזיה בכלל. אני מעריך מאוד את יוסי וגולן, שעמם הועד שיתף פעולה בהצלחה רבה במשברי העבר, ואין לי ספק ששניהם רואים רק את טובת החברה ועובדיה לנגד עיניהם".

הוא הוסיף, "עם זאת, אני חש כי אין לי מנדט להיות שוב שותף לדיונים על תכנית קיצוצים, שכוללת, בין השאר גם פיטורי עובדים, ואף התרשמתי כי אין בכוחי להשפיע באופן משמעותי על היקף הצעדים שיינקטו. כידוע לכם, הבחירות לוועד בוטלו בתחילת השנה לאחר שלצערי, לא נמצאו מקרבנו מספיק מתנדבים שיירתמו לייצג במקומי את העובדים בערוץ עשר. אני מקווה מאוד שעכשיו, בעקבות ההתפתחויות, כן תתגבש קבוצה שתפעל ביחד כדי לפתוח בדיונים עם ההנהלה".

לסיכום כתב: "אני מבקש מאוד מכל מי שרואה עצמו מתאים למשימה, להשיב לי מיד במייל חוזר, ומקווה שנצליח לגבש במהירות ועד יציג שיעסוק בתכנית הקיצוצים ובמשימות חשובות נוספות. אם לא יימצא גם הפעם פורום כזה, נמסר לי כי מנכ"לי החברות ייאלצו להתקדם בעצם בתכנית הקיצוץ".

בערוץ עשר סירבו להגיב.

ורשבסקי: "מודע ללחץ, הידיעה אודות המכירה - שקרית"

מנכ"ל ערוץ עשר יוסי ורשבסקי התייחס לפרסום בדה מרקר ובמכתב ששלח לעובדי החברה כתב כי "אני מודע ללחץ עקב הידיעה על צעדי ההתייעלות הצפויים בערוץ, ובמיוחד עקב הידיעה על "מכירת חברת החדשות" שהופיעה בדה מרקר. ידיעה שקרית שמופצת על ידי מתחרינו על מנת לפגוע בנו". הוא הוסיף כי "צעדי ההתייעלות נועדו לעזור לנו, להקטין למינימום האפשרי את הזרמות בעלי המניות על מנת להחזיק את פרק הזמן הנדרש להם לבצע מהלך עסקי שיהפוך את ערוץ עשר לגורם דומיננטי בשוק הטלוויזיה בישראל.

כמו כן, ורשבסקי כתב במכתב כי "מי שרוצה למכור לא מבצע צעדי התייעלות. עברנו יחד תקופות קשות. קשות משמעותית מהתקופה הנוכחית. עשינו ב-2014 את הבלתי אפשרי". לדבריו, "נגד על הסיכויים, הצלנו את הערוץ והפכנו אותו למה שהוא היום. אני מבקש מכולם לשמור על קור רוח, לא להתרשם מדיסאינפורמציה שמפיצים מתחרינו. מבטיח לכם שבסופו של התהליך, נוביל את השוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully