וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמו ימי המלחמות: מתן חודורוב עוזב את ועד העובדים של ערוץ עשר

13.11.2017 / 10:50

לאחר שהוביל את המאבק בתכניות הקיצוצים ואת ההפגנות נגד סגירת ערוץ עשר, הפרשן הכלכלי מתן חודורוב עוזב את תפקיד יו"ר ועד העובדים. "שותפות מהסוג שרקמנו אילצה את כל אחד מהצדדים לוותר על חלק מחלומותיו - אך בלעדיה ערוץ עשר לא היה שורד"

איילה חסון ומתן חודורוב מצעד הסיפורים 2015. ראובן קסטרו
איילה חסון ומתן חודורוב מצעד הסיפורים 2015/ראובן קסטרו

לאחר שהוביל את המאבק בתכניות הקיצוצים ואת ההפגנות נגד סגירת ערוץ עשר, הפרשן הכלכלי מתן חודורוב עוזב את תפקיד יו"ר ועד העובדים. במכתב ששלח הבוקר חודורוב לעובדים, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, הוא כותב כי "החלטתי שלא להתמודד בבחירות הקרובות לוועד העובדים ולפנות את מקומי למועמדים חדשים".

הסיבה לפרישה נובעת מתחושת מיצוי: "בחלוף כ-6 שנים של פעילות אינטנסיבית בעמדת היו"ר, אני חש מיצוי עמוק מהתפקיד המאתגר - לצד סיפוק עצום מפירות המאמץ - וחושב שהגיעה העת לרענון בריא של השורות". עוד כותב חודורוב כי" טבעי בעיניי שלצד רבים מכם המרוצים מהישגינו, יש אחרים הסבורים כי יצליחו להביא לתוצאות טובות עוד יותר בכל הקשור לשיפור השכר והתנאים. אני מבקש לתת גם להם הזדמנות להוביל ולפעול, באיחולי הצלחה רבה".

חודורוב מציין את המהלכים שהיה שותף להם בוועד: "מאז הקמת הוועד הובלנו בערוץ עשר את מגמת ההתאגדות המתחדשת של העיתונאים בישראל. היינו הראשונים בענף לחתום על הסכמים קיבוציים עם הנהלת החברה, גם כשהדירקטוריון התנגד לכך בתוקף, ובדרך זו הצלחנו להגביל את תוקפם של קיצוצים והיקפם של פיטורים. השגנו קרנות השתלמות יקרות ערך עבור העובדים שישלימו ותק של שנתיים בחברה, פתחנו מסלול חיסכון פנסיוני בדמי ניהול השואפים לאפס, הנהגנו "ימי בחירה" שהגדילו דה פקטו את המכסה של ימי החופשה לכולנו, בנינו מנגנון לחלוקת בונוס (שעדיין לא התממש אמנם) במקרה של רווחים גבוהים, דאגנו לשקיפות בנתונים הכספיים באמצעות נוכחותי בישיבות ההנהלה ויצרנו בתיאום עם בעלי המניות "רשת הגנה" להגבלת קיצוצים בעתיד".

מתן חודורוב בוועדה הכלכלית בכנסת, דצמבר 2012. עומר מירון
זכרונות מימים של מאבק. חודורוב, במאמצי הארכת הזכיון/עומר מירון

"הבית העיתונאי שלנו יציב מבעבר"

"אני ער גם לדיון הלגיטימי שמתנהל בחברה לפרקים, לנוכח ההחלטה האסטרטגית שקיבלתי לשתף פעולה עם ההנהלה בראשותם של יוסי וגולן, ולא להתבוסס בסכסוכי שכר גם מול עלייה בהיקף המטלות"

עוד הוא כותב כי "לצד הפעילות הכלכלית, ועד העובדים עמד לצד ההנהלה במשמר על עצמאות חברת החדשות - ולא חשש להתעמת לצורך כך עם גורמים שאיימו לחתור תחתיה. בתום שנים של משברים ואיומי סגירה, איומים פוליטיים חיצוניים ויוזמות קיצוץ פנימיות, אני חש כי הבית העיתונאי שלנו יציב מבעבר וכי משימתי העיקרית בתפקיד נשלמה".

לסיכום, חודורוב כותב: "עם זאת החזיתות הבוערות, שאילצו את הוועד להתמקד לעיתים קרובות בסוגיות קיומיות, דחקו במידה מסוימת את הטיפול בפניות הפרט. אני מעריך כי בתחום זה, של פתרון בעיות לעובדים ספציפיים, ניתן יהיה אולי לעשות יותר בעתיד. אני ער גם לדיון הלגיטימי שמתנהל בחברה לפרקים, לנוכח ההחלטה האסטרטגית שקיבלתי לשתף פעולה עם ההנהלה בראשותם של יוסי וגולן, ולא להתבוסס בסכסוכי שכר גם מול עלייה בהיקף המטלות. נכון - שותפות מהסוג שרקמנו אילצה את כל אחד מהצדדים לוותר על חלק מחלומותיו הדמיוניים - אך בלעדיה, להערכתי, ערוץ עשר לא היה שורד את שלל המשברים שצלח בים כלכלי ופוליטי סוער. האמינו לי שברגעי האמת, האמון ההדדי בין ההנהלה והעובדים הוא ששמר על כולנו "בחתיכה אחת" והוביל את החברה לקרקע יציבה בניצוחם של מנכ"לים מצוינים. בנס שנקרא "ערוץ עשר" שמור מקום מרכזי לבגרות ולאיפוק שלנו העובדים, מתוך הבנת שינויי העומק המתחוללים בשוק התקשורת. זה בעיניי הקו האחראי שעליו יצטרך הוועד לשמור גם בעתיד".

חודורוב אישר את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully