וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי חדשות עשר נגד ההנהלה: "הקיצוצים מונחתים כעובדה מוגמרת. נשקול המשך הצעדים"

23.4.2018 / 17:35

תכנית הקיצוצים בערוץ עשר יצאה לפועל לאחרונה וועד עובדי חדשות עשר מבהיר כי לא יקבל מהלכים חד צדדיים מההנהלה. במכתב שנשלח לעובדים, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נכתב: "אם בקשתנו להיוועצות לא תכובד - נשקול את תגובתנו לאופן שבו נוהגת ההנהלה כרגע"

ערוץ 10 – בית הורד. דרור עינב, עיבוד תמונה
ערוץ 10 – בית הורד/עיבוד תמונה, דרור עינב

תכנית הקיצוצים בערוץ עשר, עליה פורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה, יצאה לפועל בימים האחרונים - ובוועד עובדי חדשות עשר מבהירים כי האופן שבו ההנהלה פועלת, לטענתם, מבלי לשתף עימם פעולה ומנחיתה עליהם מלמעלה את הקיצוץ - אינו מקובל. במכתב שנשלח היום מהוועד לעובדי הערוץ, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, טוענים בוועד כי הם שוקלים את צעדיהם ואת תגובתם בהתאם לאופן שבו נוהגת ההנהלה.

בפתח המכתב צוין, "אנחנו מניחים שחלקכם כבר שמע על קיצוצים ועל שינויים כאלה ואחרים בסדרי העבודה בחלקים נרחבים של חברת החדשות. לצערנו בשלב זה אלה כבר אינן שמועות, אלא מדובר בצעדי קיצוץ של ממש שהחלו בפועל ביומיים האחרונים. ההחלטות על צעדי ההתייעלות האלה התקבלו בלי ניסיון הידברות איתנו ובלי רצון כן להיוועצות אמיתית ובחינה של חלופות לקיצוצים ולשינויים המוצעים, שמובן מאליו שישפיעו על המשך חיינו המקצועיים במקום העבודה של כולנו".

עוד נכתב כי "חשוב לנו לעדכן אתכם שלמרות שההנהלה התחייבה להיפגש ולעדכן אותנו ברגע שיהיו פרטים מדויקים יותר, ולמרות שמזה כמה שבועות אנחנו מבקשים להיפגש כדי לשמוע על תוכנית הקיצוצים כדי להגיע להבנות כפי שהוסכם, ולמרות פניות חוזרות ונשנות של ארגון העיתונאים אל הנהלת חדשות עשר כדי שתשב ותמצה את ההידברות עם נציגות העובדים, לא קיבלנו שום פנייה ואיש לא התייעץ איתנו. חמור מכך: פשוט מנחיתים עלינו מלמעלה את הקיצוץ, כעובדה מוגמרת, כפי שהוחלט בישיבות המנהלים".

בנוסף, בוועד מדגישים כי "אנחנו מכבדים את ההנהלה ומבינים שיש קשיים וגם צורך לפתור אותם במהרה, אבל יחד עם זה לא נהיה מוכנים למהלכים חד צדדיים, שייעשו בלי יכולת שלנו כעובדים - וכוועד שמייצג אותם - להשפיע על תנאי ההעסקה של כולנו. לפיכך פנינו מוקדם יותר היום לגולן יוכפז, על מנת לדון איתנו בדברים כפי שסיכמנו בעבר ולטובת כל הצדדים. אם בקשתנו להיוועצות לא תכובד - נשקול את המשך צעדינו ואת תגובתנו לאופן שבו נוהגת ההנהלה כרגע".

אלמוג בוקר. ניר פקין
אלמוג בוקר/ניר פקין

במסגרת גל הקיצוצים - בוטלה "אוטוטו שבת"

בתוך כך, אתמול פורסם באתר "אייס" כי בעקבות תכנית הקיצוצים בערוץ עשר הוחלט לבטל את "אוטוטו שבת" של אלמוג בוקר ששודרה בימי שישי אחה"צ. בנובמבר השיק ערוץ עשר מהדורה חדשה לסיכום אירועי השבוע, ששודרה בשעה 18:00. המהדורה כללה את חדשות היום וכתבות המגזין. בתוכנית לקחו חלק פרשני וכתבי חדשות עשר שדיברו על אירועי השבוע מזווית אחרת. את "אוטוטו שבת" ערך טל מוסקוביץ', המשמש כעורך בכיר בחדשות עשר.

המעבר של ערוץ עשר למטה RGE בהרצליה, עליו דווח בוואלה ברנז'ה כבר לפני כשנה, צפוי להתרחש עד לסוף 2018, כאשר בחברה החליטו להיערך למהלך כבר מעכשיו ולהוציא אותו לפועל, במה שיכלול כאמור פיטורי עובדים. לפי הערכות, מדובר בשלב הראשון על כמה עשרות עובדים שיפוטרו. עם זאת, ייתכן שלאחר המאבקים הצפויים בערוץ, המספר יהיה קטן משמעותית.

על רקע המהלך, לוואלה ברנז'ה נודע כי בשלב זה, העובדים שיפוטרו צפויים להיות בעיקר עובדים טכניים - כאשר בשל האיחוד הלוגיסטי בין ערוץ עשר, הילדים והספורט, העובדים בחדרי השידור והבקרה, או עורכי וידאו וצלמים (שבכל מקרה חלקם מוגדר כפרילנסרים) יימצאו בכפל תפקידים. הסיבה המרכזית מאחורי המהלך היא כאמור חיסכון בעלויות ואיחוד בהוצאות התפעול של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully