וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את עתירת "החדשות": ערוץ הכנסת יועבר לידיה של RGE

19.7.2018 / 10:42

ערוץ הכנסת יועבר לידיה של RGE - כך קבע הבוקר בג"ץ בתום סאגה ארוכה שכללה עתירות והכרעות חוזרות ונשנות של מועצת הכלים והלוויין. בג"ץ אף קבע הוצאות משפט בסך 30 אלף שקל על "החדשות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ הכנסת יועבר לידיה של RGE - כך קבע הבוקר (חמישי) בג"ץ בתום סאגה ארוכה שכללה עתירות והכרעות חוזרות ונשנות של מועצת הכלים והלוויין. בג"ץ אף קבע הוצאות משפט בסך 30 אלף שקל על הצדדים העותרים - החדשות וערוץ 20.

כזכור, בתחילת החודש "החדשות" עתרה לבג"צ בבקשה שיורה על ביטול זכיית חברת ערוץ 10 כנסת ישראל (RGE) בהפעלת ערוץ הכנסת נוכח מה שמגדירים בחברה כ"פגמים מהותיים בהצעתם והכרזה על חברת החדשות כזוכה במכרז". בנוסף, שלח מנכ"ל החברה, אבי וייס, מכתב ליועמ"ש בו ביקש "להורות בדחיפות על בירור מקיף של טענות היועצת הכלכלית נגד יו"ר ועדת המכרז ומועצת הכבלים יפעת בן חי שגב שיש בהן כדי להטיל צל כבד על אופן ניהול המכרז ופעל לעצור לאלתר את יישום תוצאות המכרז עד לתום בדיקת העניין".

שבועיים לפני כן עתר לבג"ץ גם ערוץ 20 - שהיה הזוכה הראשון במכרז - נגד החלטת המועצה בטענה כי "נוצר מצב שבמקום עיסוק בתוכן הערוץ, כמובטח בתנאי המכרז, התקיים עיסוק כפייתי בזוטי דברים של תכנית עסקית לגבי תקציב שהוא נתון וידוע מראש".

עם זאת, כעת עולות מספר שאלות חדשות, בראשון, מה יקרה במצב בו המיזוג בין רשת לערוץ עשר יצא לפועל כמתוכנן, שכן אז רשת תהפוך להיות למעשה בעלת השליטה בחברה המפעילה את ערוץ הכנסת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצדק נעשה ונראה". ד"ר בן חי שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

החדשות: "גאים בערוץ הכנסת, מכבדים את החלטה"

יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי שגב: "המועצה הייתה מצויה במשך חודשים תחת מתקפות והכפשות שקריות ובלתי פוסקות של הצדדים המפסידים במכרז"

מקבוצת RGE נמסר בתגובה: "לאורך כל הדרך האמנו בזכייתנו. הגשנו את ההצעה הטובה והאמינה ביותר ואנו שבים ומבטיחים להביא לציבור את הערוץ האיכותי, האטרקטיבי והמתקדם ביותר".

מחברת החדשות נמסר בתגובה: "בפסק הדין שניתן היום בית-המשפט העליון קבע כי בהצעת ערוץ 10 שזכתה במכרז נפלו פגמים כאלה ואחרים (סעיף 41 לפסק הדין). אנחנו סברנו שלא ראוי שערוץ הכנסת, שהוא ערוץ ציבורי הממומן מכספי ציבור, יופעל על בסיס הצעה פגומה. בית המשפט החליט שלא להתערב בהחלטת ועדת המכרזים ואנו כמובן מכבדים זאת. אנו גאים בערוץ הכנסת שהקמנו יש מאין לפני 14 שנה, אשר הפך תחת ידינו לאות ומופת לערוץ פרלמנט בקנה מידה עולמי".

יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה לאחר פרסום ההחלטה: "המועצה הייתה מצויה במשך חודשים תחת מתקפות והכפשות שקריות ובלתי פוסקות של הצדדים המפסידים במכרז, וזאת ללא כל הצדקה או הסבר זולת הרצון להמשיך ליהנות ממשאבי הציבור ללא הצדקה תוך הפעלת ערוץ ציבורי ללא מכרז. בית המשפט קיבל באופן חד וברור את עמדת המועצה בכל הנושאים שעמדו בעתירות, שיבח את עבודתה המקצועית של המועצה ודחה על הסף את טענות העותרות. במיוחד, לאור המלים הקשות שנכתבו על חדשות 2, כעת אפשר לראות בבירור שכל הספינים והפרסומים המגמתיים - לא היה בהם שמץ של אמת".

עוד הוסיפה בן חי שגב כי "אני שמה את יושרתי המקצועית על מכרז ערוץ הכנסת. כעת הצדק נעשה וגם נראה. אני מאחלת הצלחה גדולה למפעיל החדש של הערוץ, שהוא חיוני לדמוקרטיה ולשקיפות הציבורית בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully