וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז ערוץ הכנסת: ערוץ 20 עתר לבג"ץ

12.6.2018 / 15:51

סוף הוא תמיד התחלה: ערוץ 20 - שזכייתו במכרז בוטלה, עתר נגד ההחלטה להעביר את הזכייה לערוץ עשר בטענה כי "נוצר מצב שבמקום עיסוק בתוכן הערוץ התקיים עיסוק כפייתי בזוטי דברים". מוקדם יותר פורסם בוואלה ברנז'ה כי ב-RGE כבר החלו לגייס עובדים

חוק המאגר הביומטרי אושר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. ערוץ הכנסת
חוק המאגר הביומטרי אושר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת/ערוץ הכנסת

ערוץ 20 עתר הבוקר (שלישי) לבג"ץ נגד מועצת הכבלים והלוויין ודרש לבטל את ההחלטה להכריז על ערוץ 10 כזוכה במכרז ערוץ הכנסת. בנוסף, על פי העתירה, דרש הערוץ לבטל את ההחלטה לפסול את זכייתו של ערוץ 20 ולהכריזו כזוכה. "נוצר מצב שבמקום עיסוק בתוכן הערוץ, כמובטח בתנאי המכרז, התקיים עיסוק כפייתי בזוטי דברים של תכנית עסקית לגבי תקציב שהוא נתון וידוע מראש", נכתב בעתירה שהגישו עורכי הדין יוסי עבאדי ואליזבטה טראב-מידן, ממשרד מיתר ליקוורניק, גבע, לשם ושות'. כמו כן הזכירו בעתירה שהוגשה הבוקר כי בחוות הדעת אשר פסלה את זכיית ערוץ 20 ישנם ליקויים רבים, ובין השאר היא מתעלמת לחלוטין מחוות דעת של יועצים כלליים חיצוניים ששכרה המועצה, מעמדת יועצי התוכן, ונבדקה תוך שהיא מתייחסת להצעה אחת בלבד ללא השוואה לכלל ההצעות שהוגשו במכרז. "חוות הדעת הפוסלת היא חריגה, חסרת תקדים ולוקה בפגמים קשים ומהותיים", נכתב. כמו כן, הגיש הערוץ בקשה לצו ביניים להקפאת תוצאות המכרז.

עו"ד יוסי עבאדי הוסיף: "העתירה הוגשה כי מתחייבת ביקורת שיפוטית של בג"ץ על הייעוץ המשפטי למכרז על ערוץ הכנסת, אשר דחק הצידה את היועצים הכלכליים, יועצי התוכן ואת חברי המועצה, כתב מחדש את התכניות העסקיות של המתמודדים אף שמדובר בתקציב נתון מראש, וגם הכריע לגבי ההצעות הללו על בסיס פרשנותו לתכניות העסקיות".

כזכור, ברקע עומדת גם כוונתה של חברת "החדשות" לעתור נגד ההחלטה, זאת בטענה כי חוות דעת חיצונית של יועץ שנשכר על ידי המועצה מצאה כשלים מהותיים בהצעת RGE. "תמוה בעינינו שמועצת הכבלים והלווין בראשות יפעת בן חי שגב בוחרת להתעלם ולהכשיר הצעה בעייתית. חברת החדשות הייתה זו שחשפה והתריעה על כשלים ופגמים מהותיים שנפלו במכרז שערכה מועצת הכבלים והלווין לבחירת מפעיל ערוץ הכנסת - קביעות אשר התקבלו על ידי בית המשפט והובילו לפסילת הצעת ערוץ 20. לאחר מכן התרענו על פגמים מהותיים שנפלו בהצעת RGE ותמכנו זאת בחוות דעת כלכלית של חברת הייעוץ תאסק, אשר העברנו לעיון המועצה כבר לפני זמן רב. אנו ממתינים לקבלת הנימוקים של החלטת המועצה ולאחר שנבחן אותם נחליט על המשך צעדינו", מסרו בחברת "החדשות" עם ההכרזה על הזוכה.

מוקדם יותר היום פורסם בוואלה ברנז'ה כי בקבוצת RGE כבר נערכים להפקות חדשות הכוללות מגזינים בנושאי תרבות וכלכלה.וכי הקבוצה, בהובלתו של ערן טיפנברון העורך הראשי המיועד, כבר ציוותה שורת טאלנטים שהוחתמו עוד בטרם הגישה את הצעתה בהתמודדות על הערוץ. כעת היא מחפשת עובדים למשרות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully