וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים אישרה: ערוץ 10 יפעיל את ערוץ הכנסת; החדשות: נשקול לעתור שוב

31.5.2018 / 13:23

‏מועצת הכבלים והלוויין אישרה את הצעת חברת RGE בעלת ערוץ עשר, וקבעה כי היא תהיה המפעילה החדשה של ערוץ הכנסת. גורם בחברת החדשות לוואלה ברנז'ה: "יפעת בן חי לא ראויה ולא כשירה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

‏מועצת הכבלים והלוויין אישרה היום (חמישי) את הצעת חברת RGE בעלת ערוץ עשר, וקבעה כי היא תהיה המפעילה החדשה של ערוץ הכנסת. הדבר נעשה בתום סאגה ארוכה שכלל לא ברור אם הסתיימה.

ההחלטה מגיעה לאחר שבפברואר השנה דחה בג"ץ את העתירות שהגישו חדשות 2 ו-RGE (חדשות עשר) בנושא מכרז ערוץ הכנסת, והחזיר את ההכרעה לפתחה של מועצת הכבלים והלוויין. השופטים הביעו בדיון מורת רוח מצו המניעה שעצר את בדיקת הצעת RGE - שניתנה לבקשתם.

כזכור, בסוף דצמבר בג"ץ הוציא צו ביניים למועצה העוצר את הליך הבדיקה הנוסף של הצעת RGE, ודורש ממנה לנמק מדוע הצעת RGE, שהגיעה למקום השני במכרז לערוץ הכנסת, לא הוכרזה כהצעה הזוכה. במקביל לכך, במכתב ששלחה חדשות 2 למועצה היא דרשה "לבטל את הליך מכרז ערוץ הכנסת כולו" - כולל ההפסד שלה ל-RGE.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"החלטה תמוהה". יפעת בן חי שגב/מערכת וואלה, צילום מסך

גורם ב"החדשות": "ניהול המכרז הוא פארסה"

גורם בכיר בחברת "החדשות" אמר היום לוואלה ברנז'ה כי "חשדות שכל המכרז מזוהם והוא חלק מפרשת פילבר עוד יתבררו"

מחברת RGE נמסר בתגובה כי היא "מברכת את המועצה לשידורי כבלים ולוויין על קבלת החלטה נכונה לבחור בה כמפעילת ערוץ הכנסת. אנו מודעים לכובד האחריות שמוטלת עלינו ומשוכנעים כי כבר בקרוב נעמיד ערוץ אטרקטיבי אמין וחדשני שישרת נאמנה את הציבור".

מחברת "החדשות" נמסר בתגובה: "מועצת הכבלים והלווין איבדה את סמכותה המקצועית ונשקול לעתור שוב לפסילת המכרז כולו - כפי שפעלנו לאורך כל הדרך. חוות דעת חיצונית של יועץ שנשכר על ידי המועצה מצאה כשלים מהותיים בהצעת RGE. תמוה בעינינו שמועצת הכבלים והלווין בראשות יפעת בן חי שגב בוחרת להתעלם ולהכשיר הצעה בעייתית. חברת החדשות הייתה זו שחשפה והתריעה על כשלים ופגמים מהותיים שנפלו במכרז שערכה מועצת הכבלים והלווין לבחירת מפעיל ערוץ הכנסת - קביעות אשר התקבלו על ידי בית המשפט והובילו לפסילת הצעת ערוץ 20. לאחר מכן התרענו על פגמים מהותיים שנפלו בהצעת RGE ותמכנו זאת בחוות דעת כלכלית של חברת הייעוץ תאסק, אשר העברנו לעיון המועצה כבר לפני זמן רב. אנו ממתינים לקבלת הנימוקים של החלטת המועצה ולאחר שנבחן אותם נחליט על המשך צעדינו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נווה אילן - החדשות. יח"צ,
"ספק בממלכתיות הנדרשת". אולפני "החדשות" נווה אילן/יח"צ

"השתלחויות גסות ומשוללות יסוד נגד המועצה"

גורם המקורב לנושא: "לא פלא שאין לחדשות 2 נימוקים של ממש להוציא את הנימוק מגיע לי"

גורם בכיר בחברת "החדשות" אמר היום לוואלה ברנז'ה כי "חשדות שכל המכרז מזוהם והוא חלק מפרשת פילבר עוד יתבררו". גורם אחר בחברת "החדשות" הוסיף ואמר כי "יפעת בן חי שגב ניצלה היעדרות של חברים מהמועצה כדי להעביר החלטה תמוהה. היא לא כשירה לעמוד בראש. עד כה כל ההחלטות שקיבלה כמו דרך ניהול המכרז הם פארסה ההחלטה הזאת היא עוד חוליה בפארסה. יפעת בן חי לא ראויה ולא כשירה".

מנגד, גורם המקורב לנושא אמר: "התגובה של חברת החדשות, שוברת שיא בשרשרת של השתלחויות גסות ומשוללות יסוד נגד המועצה. לא פלא שאין בהם נימוקים של ממש להוציא את הנימוק 'מגיע לי' שמאפיין את התנהלות החברה במכרז. תגובה זו מטילה ספק בממלכתיות הנדרשת ממי שמחזיק את המפתחות לערוץ ציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully