וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקשרות יאיר לפיד עם 'ידיעות' - תעמולת בחירות"

3.5.2012 / 10:54

לטענת הארגון, בטוריו של יאיר לפיד ב"ידיעות אחרונות", בה בשעה שהוא מנהל את מסעו הפוליטי לקידום מועמדותו ומפלגתו, יש "חשש של ממש להפרת הוראות חוקי הבחירות"

דרישה מוועדת הבחירות המרכזית לפעול להסרת טורו של יאיר לפיד ב"ידיעות אחרונות": ארגון הימין "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" פנה לשופטת מרים נאור, יו"ר ועדת הבחירות, בדרישה להורות לעיתון לנתק את קשריו עם יאיר לפיד המתמודד בימים אלה בבחירות לכנסת.

"התקשרותו של יאיר לפיד עם העיתון 'ידיעות אחרונות' יוצרת חשש ממשי להפרה עקיפה של חוקי הבחירות לכנסת", כתבו אנשי הפורום לשופטת נאור: הטור השבועי משמש את מר לפיד למעשה לפרישת מצעו הפוליטי, הכלכלי והחברתי ולביצוע תעמולת בחירות לטובת מפלגתו, וכל זאת בתשלום של מערכת העיתון ללפיד עצמו".

"גם הפרסום עצמו ניתן לראות בו כפרסום תרומה על פי חוק מימון מפלגות, שבמקרה זה ניתנת מתאגיד, בניגוד להוראות החוק וגם ערכה עולה על הסכומים המאושרים", הוסיפו בפורום.

עו"ד אביטל צחור מהפורום המשפטי מסרה בהודעת הארגון כי "התקשרותו של יאיר לפיד עם עיתון 'ידיעות אחרונות', בה בשעה שהוא מנהל את מסעו הפוליטי לקידום מועמדותו ומפלגתו גם מעל דפי העיתון, יש בה חשש של ממש להפרת הוראות חוק ולהתנהלות שאינה שוויונית ואינה תקינה".

בפנייתם לשופטת נאור דרשו בפורום כי וועדת הבחירות המרכזית תוציא הנחיות באשר להמשך ההתקשרות בין לפיד לבין העיתון "ידיעות אחרונות".

במטה לפיד סירבו להגיב לדברים.
תגובות וועדת הבחירות המרכזית והעיתון "ידיעות אחרונות" טרם התקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully