וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח הרשות השנייה: רשת עוקפת את קשת במספר תלונות הצופים

19.1.2014 / 13:27

מרבית התלונות לרשות השנייה היו על קללות, אמירות סקסיסטיות והתבטאויות גזעניות בשידורים, כך עולה מדו"ח התלונות למחצית השנייה של 2013. עלייה בתלונות על תוכן שיווקי

שני שלישים מהתלונות שהגיעו בחצי השנה האחרונה לרשות השנייה היו על תכנים פוגעניים בטלוויזיה ובכללם התנהגות אלימה, קללות וביטויים לא הולמים - כך עולה מדוח נציבות פניות הציבור ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו שהופץ היום.

במחצית הראשונה של שנת 2013 הוגשו לנציבות תלונות הציבור ברשות השנייה 1,806 תלונות. מדובר בעלייה של 22% במספר הפניות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. המגמות העיקריות העולות מניתוח הפניות מצביעות על עלייה בתלונות בנושא ביטויים פוגעניים וקללות, בעיקר בתכניות מציאות, ריבוי תוכן שיווקי, בעיקר בתכניות בוקר, תכניות בישול ומציאות, קידום עצמי של תכנים במהדורות החדשות וריבוי פרסומות.

מפילוח התלונות לפי זכיין עולה כי כנגד הזכיינית "רשת" הוגשו 331 תלונות, נגד "קשת" הוגשו 205 תלונות ונגד "ישראל 10" הוגשו 108 תלונות. בתחום הרדיו הוגשו 86 תלונות נגד "רדיו ללא הפסקה", 28 תלונות נגד "קול ברמה" ו-11 תלונות נגד "אקו".

"הציבור דורש שידור נקי יותר ופחות אלים"

נציב פניות בציבור ברשות השנייה, דוד רגב, מסר היום: ?נתוני הדוח מצביעים על שתי מגמות עיקריות: האחת עליה במספרם של הפונים המתלוננים על התכנים המשודרים. השנייה חוסר שביעות רצון הולך וגובר של הצופים והמאזינים משידור תכנים המלווים באלימות, סקסיזם, קללות וביטויים פוגעניים. הציבור דורש שידור נקי יותר ופחות אלים. אני קורא לזכיינים להגביר את הזהירות בבואם לשדר תכנים בוטים ואלימים ולהיות קשוב יותר לציבור".

מנכ"ל הרשות, שי באב"ד התייחס לממצאי הדוח: "נתוני הדוח מלמדים כי ציבור הצופים והמאזינים מגלה ערנות ומייחס חשיבות לתוכן ושפה הולמת בשידורים. הציבור מגלה היום פחות סובלנות לתוכן פוגעני ואלים, והדבר בא לידי ביטוי במדיניות הרשות השנייה אשר שמה לנגד עיניה לצמצם תכנים שהציבור סולד מהם ולקדם תכנים העולים בקנה אחד עם המגמות עליהן אמונה הרשות בהתאם לחוק."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully