וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת העיתונאי ישראל סגל

ענת קם

27.9.2007 / 13:52

סגל אושפז לפני כשבוע לאחר שחש ברע, בן 63 במותו. הלוויתו תתקיים היום בשעה 15:00

העיתונאי והסופר ישראל סגל מת הבוקר (חמישי) בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, והוא בן 63 במותו. סגל אושפז לפני שבוע לאחר שחש ברע ומאז מצבו התדרדר. לפני כחצי שנה לקה סגל בליבו במהלך נסיעה בנתיבי איילון ואיבד את הכרתו. כחודש ימים לאחר מכן הוא התעורר ושוחרר לביתו.

סגל הוא בן למשפחה חרדית ונחשב בשעתו לעילוי בישיבת פוניבז' בבני-ברק. כשהחליט בגיל 20 לעזוב את העולם החרדי ישבה עליו משפחתו שבעה. את החרם הוביל אחיו, הרב דן סגל.
את דרכו העיתונאית החל סגל ב"העולם הזה". ב-1971 הצטרף ככתב לקול ישראל ולאחר מכן לטלוויזיה הישראלית ככתב, כעורך "מבט" ואף הגיש את "יומן". בשנות השמונים שימש כשליח קול ישראל באירופה ולאחר מכן הגיש את "מוסף המוספים" של ערב חדש. כשפרש מרשות השידור ערך סגל את תוכנית האקטואליה של רשת "משעל חם".

במהלך חייו פרסם סגל חמישה ספרים, האחרון שבהם "וכי נחש ממית" ובו פרטים אוטוביוגרפיים, היה מועמד לפרס ספיר. בחודשים האחרונים סיים סגל כתיבת ספר נוסף. הלווייתו תתקיים מחר בשעה 3 במעלה החמישה.

מוטי קירשנבאום: "אבידה עצומה"

העיתונאי מוטי קירשנבאום שעבד לצד סגל סיפר היום לוואלה! ברנז'ה: "ישראל היה עיתונאי יוצא מן הכלל שביקש בכל נושא להגיע אל חקר האמת ולא לברוח ממנה, גם אם הדברים יכולים להיות מבישים ומסובכים". לדבריו, "לאחר שהוא עשה את הצעד האמיץ כשעזב את משפחתו החרדית הוא נכנס לעולם העיתונות וחיפש תמיד את הדבר האמיתי, בלי פוליטיקלי קורקט".

עורכת ספרות המקור בהוצאת כתר, רונית וייס ברקוביץ, שגם ערכה חלק מספריו של סגל אמרה: "ביקרתי אותו בביתו לאחר שחזר מבית החולים. היו לו תכניות אדירות להתקדם. ראיתי אדם שגופו חלש אך רוחו איתנה ותכניותיו לעתיד היו מאוד מרשימות". לדבריה, "מבחינת העולם התרבותי, ספרותי ותקשורתי זוהי אבידה עצומה".

העיתונאי אדם שוב, מי שנחשב לבן טיפוחיו של סגל אמר היום: "ישראל היה האיש החכם והמצחיק ביותר שפגשתי, בלי שום ספק. במהלך 63 שנות חייו הוא לקח ביסים גדולים מהחיים והיה בעל תשוקת חיים אדירה. אני בטוח שמורשת הספרים שהוא כתב משמחת אותו מאוד, בשנים האחרונות יותר מעיתונאי מצויין הוא היה סופר בחסד עליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully