וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו צפויה להתנגד להארכת זיכיון ערוץ 10

ענת קם

27.10.2009 / 0:34

במידה והסיעה תתנגד להצעת החוק של חברי הכנסת שי ושאמה עשויה ההצבעה עליו בקריאה טרומית להידחות. ועדת הכלכלה תצביע היום על תקנות שר התקשורת לדחיית המכרז

ההצבעה בקריאה הטרומית על הצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה ונחמן שי להארכת זיכיון ערוץ 10 עשויה להידחות ולא להתקיים ביום רביעי הקרוב. סיעת ישראל ביתינו צפויה להתנגד להצעת החוק בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שתתקיים היום (שלישי). חבר הכנסת מוץ מטלון מישראל ביתנו אף התנגד להצעת החוק בדיון שהתקיים בועדת הכנסת. התנגדות הסיעה היא להצעת החוק של שאמה ושי, אולם בנוסף אליה ישנה גם הצהרת משרדי האוצר והתקשורת על הגשת הצעת חוק ממשלתית בה יעוגנו ההסכמות שהושגו בין הערוץ והרשות השנייה. להצעת חוק ממשלתית תתקשה הסיעה להתנגד, אולם הליך אישור הצעת חוק זו שטרם נוסחה יהיה בכל מקרה ארוך יותר מאישור הצעת החוק הפרטית של חברי הכנסת שאמה ושי.

בסביבת שאמה ושי מעריכים כי גם אם לא יוחלט בישיבת הקואליציה מחר לקיים את ההצבעה ביום רביעי, היא תידחה לתחילת השבוע הבא לכל המאוחר.

גורמים פוליטיים אמרו לוואלה! ברנז'ה כי התנגדות הסיעה להארכת זיכיון הערוץ היא במחאה על ההחלטה להשאיר את ערוץ 9 מחוץ לחבילת הערוצים הדיגיטלית הצרה (DTT). בנוסף, ערוץ 9 ממומן מפרסומות ואם יתפרסם מכרז חדש על ערוץ 10 - שעשוי להביא בפועל לסגירתו - ירוויח הערוץ מצמצום התחרות בשוק הפרסום בטלוויזיה.

בישראל ביתינו דוחים את הטענות בתוקף. מקורב לאחד משרי הסיעה אמר לוואלה! ברנז'ה: "יש התנגדות עקרונית בישראל ביתנו בגלל שערוץ 10 לקח על עצמו מחויבות ולא עמד בה. אין סיבה לתת לו הקלות נוספות אלא לתת אפשרות לגוף אחר. אין שום קשר לערוץ 9". גורם נוסף אמר כי "הערוץ קיבל הזדמנויות רבות מהממשלה ולא השכיל לנצל אותן, לכן לא מגיעות לו הזדמנויות נוספות. בגלל שלא קיבלנו את ערוץ 9 אנחנו 'מחזירים להם' באמצעות ערוץ 10? זה פשוט לא נכון".

טענה נוספת שהועלתה היא כי מדובר בהחלטה סיעתית-פוליטית שאינה קשורה דווקא לערוץ 10 ושמקורה במגעים קואליציוניים בין ישראל ביתנו והליכוד. טענה זו נדחתה אף היא על ידי הגורם בסיעה שאמר "הנשמות הטובות בכנסת עוקבות אחרי כל צעד ונותנות לו פרשנויות. אין לנו שום דבר נגד ערוץ 10 וצריך לפעול ערו נוסף בישראל, אבל יש לנו משהו נגד אי עמידה בהסכמים".

קודם לישיבת ראשי סיעות הקואליציה תתקיים הבוקר ישיבה של ועדת הכלכלה, שתדון בתקנות שהגיש שר התקשורת משה כחלון, לפיהן יידחה פרסום המכרז על ערוץ 10 בשבועיים, במהלכם ניתן יהיה לקדם משמעותית את הליכי החקיקה בעניין עתיד הערוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully