וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערבויות על סך 20 מיליון ש' להארכת זיכיון ערוץ 10

ענת קם

13.11.2009 / 9:00

על פי תזכיר להצעת החוק להארכת הזיכיון שגובש על ידי משרדי האוצר, התקשורת והרשות השניה, מחויבויות ההשקעה בקולנוע יעמדו על 4 מיליון שקל לשנה

ערוץ 10 יגיש לרשות השנייה עד ה-23 בנובמבר תכנית מפורטת, הכוללת אבני דרך, להשלמת מחויבויותיו להוצאה לשם מימון, הפקה ורכישה של תכניות מסוגה עילית וכן לשידורן, כך נכתב בתזכיר להצעת החוק להארכת הזיכיון שגובש הלילה ויובא לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה בעוד כעשרה ימים. לצורך ביצוע תכנית זו יעביר הערוץ ערבויות בסך 20 מיליון שקל נוספים להבטחת ביצוע תכנית זו וכן הבטחת ההשקעה בקולנוע. בתום תקופת הזיכיון יחויב הערוץ לעבור ולשדר מירושלים.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה מחצית ממחויבות המינימום להשקעה בקולנוע, שתעמוד על 4 מיליון שקל בשנה תוכר כסוגה עילית, סעיף שיהיה תקף גם לזכייניות ערוץ 2.

התזכיר מתייחס להשקעות בסוגה עילית: על הערוץ להשקיע השנה בהפקת סוגה עילית סכום של 39.4 מיליון שקל זאת בנוסף להחזר חובות בגובה של 41 מיליון שקל. בהתייחס לשנת 2010 מוצע כי על סמך הוראת שעה שתיקבע ישקיע הערוץ 43.3 מיליון שקל בתוספת להחזר חובות על סך 21.5 מיליון שקל. בשנת 2011, שנת הזיכיון העשירית והאחרונה יוסיף הערוץ עוד 15.5 מיליון שקל למחויבויותיו. שני מיליון שקל מההשקעה יוכרו לערוץ 10 כתקציב פיתוח.

שר התקשורת יוסמך על פי הצעת החוב לקבוע לערוץ דמי זיכיון מופחתים על סמך עודפי תקציב שהצטברו ברשות השניה במהלך השנים האחרונות, כתוצאה מהתייעלות של הרשות. דמי הזיכיון החדשים יכללו בתוכם גם החזר חובות הערוץ. רשת קשת וטלעד יוכלו גם הן לקזז חובות עם העודפים בתקציב הרשות השניה.

גם זכייניות ערוץ 2 יהנו מהצעת החוק. התזכיר מציע פריסת חובות עד ינואר 2012 לזכייניות שני הערוצים המסחריים שלהן חובות בגין תשלום דמי זיכיון או תמלוגים עד יולי 2009. ההצעה אינה תקפה לגבי שנים בהן היו לזכייניות רווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully