וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון, שלטון, אתרון

איילה צורף ואמיר טייג

20.7.2010 / 11:04

ערוץ 10 ונטוויז'ן הציעו לישראל היום לרכוש מהם את נענע10. העיתון מתכנן להרחיב את הנוכחות שלו ברשת. ערוץ 10 יחפש פלטפורמה חלופית

ערוץ 10 ונטוויז'ן מבקשים למכור את נענע10 שבבעלותם - כך נודע ל-themarker. לפני כחודשיים פנו נציגי החברות לבכירי "ישראל היום" של שלדון אדלסון, והציעו להם לרכוש 100% מהאתר. הצדדים דנו באפשרות שהעיתון ירכוש את האתר במלואו ויהפוך אותו לזרוע האינטרנטית שלו.

ערוץ 10 רכש 50% מנענע לפני כשנה וחצי תמורת 5 מיליון דולר, בעסקה ששיקפה שווי של 10 מיליון דולר לנענע. 50% הנותרים נותרו בידי נטוויז'ן מקבוצת אי.די.בי. מבחינת ערוץ 10, ההשקעה בנענע10 לא הוכיחה את עצמה. הערוץ לא הצליח להפוך את עצמו לשחקן חזק מספיק באינטרנט וכעת הוא מעוניין לצאת מהשותפות.

בכנס האינטרנט של themarker אמר מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, כי "שינויים בהרגלי הצפייה ומעבר לצפייה באינטרנט הם איומים קשים על הטלוויזיה, על הברודקאסט וגם על הכבלים והלוויין. נענע10 זה סוג של פתרון, אבל רק לטווח הקצר. בטווח הארוך הממירים המקליטים הם שייצרו שינויים בהרגלי הצפייה. זה אתגר שנצטרך לתת עליו הדעת".

הרוכש האפשרי של נענע10, ישראל היום, עדיין מחפש את דרכו ברשת. לפני כחצי שנה חתמו וואלה וישראל היום על הסכם שיתוף פעולה שלפיו תכנים של העיתון יופיעו באזור ממותג בפורטל. מטרת ההסכם היתה לספק מענה תחרותי לחיבור שבין "ידיעות אחרונות" לאתר האינטרנט ynet. זאת, על רקע חיזוק הנוכחות של "ידיעות אחרונות" ב-ynet, שכולל גם אתתכניו של מוסף סוף השבוע של העיתון. שיתוף הפעולה נערך גם על רקע יציאתו לאור של מוסף סוף השבוע של "ישראל היום", המאיים על ההגמוניה של "ידיעות אחרונות" בתחום עיתוני סוף השבוע.

במקביל, מפעיל ישראל היום אתר אינטרנט שבו מוצעת מהדורה דיגיטלית של העיתון. עם זאת, מדובר באתר קטן יחסית, הכולל רק את התכנים של המהדורה המודפסת. לפי גוגל טרדנס, האתר זוכה לכ-20 אלף גולשים שונים ביום, שיעור מזערי ביחס למספר הגולשים ב-ynet.

גם ב"ישראל היום" מבינים שזירת האינטרנט היא זרוע מרכזית בקרב על שוק המדיה, ואם ברצונם לתת מענה לתחום זה, הם יצטרכו לבנות לעצמם נוכחות משמעותית יותר באינטרנט. לכן, מאז הקמת העיתון המחולק בחינם ובמקביל להתפתחותו בתחום המודפס, שואלים עצמם קברניטיו מה יהיה הפתרון שלהם בזירה המקוונת. על הפרק עמדה אפשרות להקים מערכת אינטרנטית, אך הכיוון נפסל לעת עתה. מנגד, בעיתון לא פוסלים את האפשרות לרכוש אתר קיים, ולכן הביעו עניין בהצעה של נטוויז'ן וערוץ 10.

עם זאת, מאז הפגישה לפני כחודשיים לא התקיימה פגישה נוספת, וראשי העיתון שוקלים כעת את צעדיהם בתחום. מי שתקבל בסופו של יום את ההחלטה לאיזה כיוון לפנות תהיה נציגת משפחת אדלסון בישראל, יסמין לוקאץ', בתה של אשתו של שלדון אדלסון.

בפברואר 2009 ביצעה נטוויז'ן הערכת שווי לפעילותה, שלפיה היה שווייו של נענע10 כ-26.8 מיליון שקל. במהלך 2009 הקטין הפורטל את הפסדיו, אך עדיין נותר הפסדי. ב-2007 הפסיד הפורטל כ-20 מיליון שקל וב-2008 הפסיד 33 מיליון שקל. את נתוני 2009 קשה יותר לחלץ מדו"חות נטוויז'ן, אך כפי הנראה מדובר בהפסד של עוד כמה מיליוני שקלים.

באי.די.בי בחנו בעבר כמה פתרונות לנענע10 שמתקשה להתרומם. בין היתר נבדקה אפשרות למכור את האתר לסלקום, אך אפשרות זו לא הבשילה לעסקה.

בישראל היום, בנטוויז'ן ובערוץ 10 סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully