וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק ישראל היום חוזר לדיון

אמילי גרינצווייג

3.3.2011 / 0:23

ועדת שרים לענייני חקיקה תדון ביום א' בהצעת החוק של ח"כ סולודקין ואילטוב לפיה עיתון יומי המופץ בחינם ותפוצתו הנה מעל 40% מהשוק, יחוייב בגביית תשלום מינימלי

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לדון ביום ראשון הקרוב בהצעת חוק לפיה עיתון יומי המופץ בחינם ותפוצתו הנה מעל 40% מהשוק, יחוייב בגביית תשלום מינימלי. מדובר בהצעת חוק אותה יזמו חברת הכנסת מרינה סולודקין (קדימה) וחבר הכנסת רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), אשר הונחה על שולחן הכנסת באוקטובר 2010.

הצעת החוק עליה דווח לראשונה בוואלה! ברנז'ה, מהווה תיקון לחוק ההגבלים העסקיים, את המחיר המינימאלי יקבע הממונה על ההגבלים העסקיים, זאת במטרה למנוע היווצרות מונופול בתחום העיתונות הכתובה. בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר: "קיימת סכנה ממשית שעיתונים אחרים המופצים בתשלום, ייפשטו רגל ואז אזרחים יוכלו להכיר רק את הדעות וההשקפות של בעלי העיתון המופץ בחינם שממנים את הדפסתו והפצתו, ולכל הדעות וההשקפות האחרות לא יהיה ביטוי בעיתונות הכתובה. חופש הביטוי יהפוך למושג ריק מתוכן, דבר העלול לסכן את עצם קיומה של הדמוקרטיה בישראל" בנוסף טוענים חברי הכנסת היוזמים כי הדבר עלול להביא לפגיעה קשה במועסקים בענף. גורמים פוליטיים מעריכים כי לא מן הנמנע שעיתוי העלאת החוק לוועדת השרים קשור במתיחות שבין ישראל ביתנו לבין הליכוד.

הכנסת דנה כבר במושב הקודם בהצעת חוק שביקשה להגביל את כוחו של ישראל היום. הצעה זו ביקשה לאסור הפצת עיתון בחינם ונדחתה בקריאה טרומית ביוני האחרון, לאחר שהוטלה משמעת קואליציונית על חברי הסיעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully