וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר במו"מ מתקדם לרכישת מעריב

אמילי גרינצווייג

23.3.2011 / 10:09

דיסקונט השקעות הודיעה הבוקר לבורסה כי תזרים לעיתון 140 מיליון שקל ותרכוש חלק מאחזקותיו של זכי רכיב בחברה. 20 מיליון שקל יוזרמו מיידית. נמרודי: "נוחי יציל את חופש הביטוי"

איש העסקים נוחי דנקנר רוכש את העיתון מעריב. על פי הודעה לבורסה שהוציאה חברת דיסקונט השקעות, הנמצאת בבעלות IDB שבשליטת נוחי דנקנר, מתגבשות בין החברה לבין מעריב הסכמות לפיה תרכוש הקבוצה שליטה של למעלה מ-50% במעריב, זאת בתמורה ל 140 מיליון שקלים. במסגרת זו, תזרים החברה למעריב סכום של 120 מיליון שקלים מתוכם 20 מיליון שקלים באופן מיידי. כן תרכוש החברה חלק מאחזקותיו של זקי רכיב במעריב.

בהודעה מצויין. עם זאת, כי אין וודאות ביחס לביצוע העסקה, אשר כפופה לחתימת הסכמים מפורטים בין הצדדים וקבלת אישורים ובדיקת נאותות שתערוך דיסקונט השקעות.

בין אחזקותיה של חברת IDB אשר בשליטתו של דנקנר נמצאות גם חברות סלקום ונטוויז'ן, אשר הודיעו באחרונה על קיום משא ומתן לעסקת מיזוג ביניהן.

נוכח מצבה הכלכלי הקשה של קבוצת מעריב החל בשבוע שעבר העיתון בגל פיטורים וקיצוצים רחב, הכולל גרפיקאים, עורכים, כתבים ואנשי מנהלה וכן סגירתם של מגזינים ומוספים של העיתון. הקבוצה הודיעה לבורסה על קיומו של משא ומתן על מכירת בית הדפוס, המשועבד לבנקים הממנים, לישראל היום זאת לאחר שקודם לכן דיווחה בקבוצה כי אין מקורות מיידיים לביצוע החזר של מלוא סכום החוב אותו דורש בנק הפועלים. עוד הודיעה מעריב לבורסה על גל קיצוצי שכר בחברה בעקבות "הרעה מהותית" בתזרים המזומנים ובתוצאות החברה בדו"חות הכספיים.

"הדמוקרטיה חשובה לו, העיתון חשוב לו וכך גם 2000 עובדים, שיש להם משפחה, לא יצטרכו לחפש עבודה. אז הוא בא להציל את העיתון" אמר גורם בשוק התקשורת המקורב לדנקנר הגורם גם הוסיף: "ברור שגם בפן העסקי יש פה יתרון. התוכן במעריב נכון ויתאים לו לנטוויז'ן וסלקום. בכל מקרה, מדובר במהלך ענק, סגירת מעריב היתה יכולה להיות בכייה לדורות".

נמרודי: "ההשקעה של דסק"ש עתידה להציל 2000 מקומות עבודה"

בצעד נדיר מאז פרישתו ממעריב התייחס עופר נמרודי, מנכ"ל קבוצת הכשרת הישוב, לרכישת העיתון על ידי דנקנר: "ההחלטה של נוחי דנקנר להשקיע במעריב היא החלטה חשובה מאין כמוה. ההשקעה של דסק"ש עתידה לשנות את מפת התקשורת בישראל שינוי חיובי ומשמעותי ביותר. נוחי יציל את חופש הביטוי, שעשוי היה לאבד קול חשוב אם מעריב חס וחלילה היה נכנס לסחרור עסקי וכמו כן יאפשר את המשכו של השיח הציבורי, כשהוא מאוזן וחף מנטייה מפלגתית ומאג'נדה פוליטית.

"ההשקעה של דסק"ש עתידה להציל 2000 מקומות עבודה ותביא לפיתוחו של העיתון, להגדלתו וליצירת פלטפורמות מודפסות ואלקטרוניות נוספות. אני מברך אותו על הראייה הרחבה שלו, על נחישותו כאיש חזון ומעשה. מתקיים בו הפסוק של חז"ל 'במקום שאין אנשים - הייה איש'. מעריב ואני גם חבים תודות לד"ר זקי רכיב על השקעתו הגדולה, על פעילותו החשובה ועל התנהלותו הג'נטלמנית. אני מאחל לכולנו הצלחה רבה בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully