וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור בבית הספר לחופש הדיבור

אמילי גרינצווייג

10.9.2011 / 16:56

עיתונאי חדשות 10 יחתמו על גילוי דעת שיועבר לבעלי המניות בערוץ ולרשות השניה ובו הם קוראים לשמירה על החופש העיתונאי של החברה, זאת בעקבות ההתנצלות בשידור בפני שלדון אדלסון

חדשות 10 התנצלו בפני אדלסון, גיא זוהר התפטר מהגשת השבוע

"אין זכות קיום לערוץ 10 ולחברת החדשות אלא כאשר כל צופה יודע שמה שהוא שומע מאנשי חברת החדשות הוא מה שהם חושבים ולא מה שהונחת עליהם מלמעלה", כך כותבים עיתונאי ערוץ 10 בגילוי דעת שיועבר בקרוב אל בעלי המניות של הערוץ, מנכ"ל הערוץ, חברי דירקטוריון חדשות 10 ומנכ"ל, יו"ר וחברי מועצת הרשות השניה.

את גילוי הדעת, יזם הפרשן הבכיר של חדשות 10 ומגיש התכנית "המקור" רביב דרוקר וצפויים לחתום עליו עיתונאים ומגישים רבים בחברה. במסמך נכתב: "חדשות 10 נהנתה עד היום מחופש עיתונאי יוצא דופן. זו דרכה של החברה, זה האתוס שלה וזו הסיבה שהתפרסמו בה כמה מהתחקירים החשובים של השנים האחרונות. לאכזבתנו הגדולה, הדרך הזו ספגה מכה קשה באירועי הימים האחרונים. קשה להסביר עד כמה האירועים הללו מטרידים ומעציבים אותנו. נלחמנו על קיום הערוץ הזה ועל חברת החדשות, גם משום שזו פרנסתנו, אבל גם מכיוון שאנחנו חדורי תחושת שליחות לגבי תפקידנו בחברה הישראלית".

המסמך נוסח בעקבות התפטרותם של מנכ"ל חדשות 10 ראודור בנזימן ועורכת מהדורת "השבוע" רותי יובל בעקבות מה שהכירי חדשות 10 מכנים "התערבות בוטה של בעלי המניות בשידור" ו"הנחתה" של נוסח התנצלות בפני מו"ל ישראל היום שלדון אדלסון שתחקיר אודותיו שודר ב"השבוע" בחודש ינואר השנה. גיא זוהר, מגיש "השבוע", הודיע אמש בשידור חי כי יפסיק להגיש את המהדורה, אולם ימשיך לעבוד בחדשות 10 כמגיש "היום שהיה".

בגילוי הדעת מופיעים חמישה סעיפים: "1. כלי תקשורת מחויב להתנצל, אם נפלה טעות בשידוריו. 2. אסור שהתנצלות תיכפה על כלי תקשורת. היכולת למתוח ביקורת על גופים ואישים חזקים קשורה קשר ישיר לנכונות להילחם על האמת שלך בבית משפט. 3. אנחנו אסירי תודה לבעלי המניות של הערוץ הזה, שממשיכים לתמוך בו כלכלית. בזכות הגב הרחב שלהם, זו הפעם הראשונה שזה קורה, אבל זו חייבת להיות גם הפעם האחרונה. התחושה של כולנו היא שאם לא נהיה בטוחים בכך שזו אכן הפעם האחרונה, יהיה לנו קשה מאוד להמשיך להילחם על כל ידיעה ועל כל שידור. 4. אנחנו חושבים שאין זכות קיום לערוץ הזה ולחברת החדשות אלא כאשר כל צופה יודע שמה שהוא שומע מאנשי חברת החדשות הוא מה שהם חושבים ולא מה שהונחת עליהם מלמעלה. 5. אנחנו מצפים שכל הגורמים שקשורים לניהול ערוץ 10 - מדירקטוריון חברת החדשות, דרך הנהלת החברה, בעלי המניות ומועצת הרשות השנייה, יבהירו באופן חד משמעי שהחופש העיתונאי של חברת החדשות ישמר ושהמנכ"ל החדש שימונה, ימונה אך ורק על בסיס שיקולים מקצועיים וענייניים".

את תגובתו של רביב דרוקר לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully