וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאית הדה בושס הלכה לעולמה

16.4.2012 / 1:53

בושס היתה מבקרת הטלוויזיה של עיתון "הארץ", והעיתונאית הראשונה שעסקה בביקורת טלוויזיה באופן קבוע ומתמשך. גדעון לוי: "הדה סימלה תקופה שבה מבקר תרבות הייתה עמדת כוח"

העיתונאית הדה בושס מתה אתמול (ראשון) בגיל 79. בושס היתה מבקרת הטלוויזיה של עיתון "הארץ", והעיתונאית הראשונה שעסקה בביקורת טלוויזיה באופן קבוע ומתמשך.

בושס נולדה בתל אביב וגדלה במושבה גדרה. סבה וסבתה, צבי ולאה הורביץ, היו ממייסדי המושבה. היא למדה בגימנסיה "הרצליה" ושירתה בצה"ל בחיל הרפואה. מאוחר יותר למדה היסטוריה וספרות אנגלית באוניברסיטה העברית בירושלים, נסעה ללונדון עם בעלה שעבד כטייס באל על והשלימה את התואר הראשון באוניברסיטת אוקספורד, ועשתה תואר שני בספרות אנגלית כשנושא התזה שלה עסק בוירג'יניה וולף. במהלך שהותה באנגליה כתבה למוסף "הארץ".

בעקבות גירושיה שבה לישראל, היא הועסקה כמזכירת המערכת ב"קשת" - כתב עת לביקורת ספרות שייסד אהרן אמיר, והחלה לכתוב מאמרי ביקורת. בנימין תמוז הזמין אותה לעבוד בעריכת עמודי "תרבות וספרות" בעיתון "הארץ" ומאוחר יותר החלה לכתוב טור בענייני סגנון ואופנה. המדור "לאן ללכת" פרי עטה הופיע במוסף השבועי של "הארץ". עם הזמן החלה לכתוב גם ביקורת רדיו וכן החליפה את ד"ר חיים גמזו, מבקר התיאטרון של העיתון, כשהלה היה בחופשה.

עם תחילת שידורי הטלוויזיה בישראל החלה לכתוב גם ביקורת טלוויזיה, בין השאר היה לה טור קבוע במוסף "הארץ" בשם "הטלוויזיה של השבוע". ביקורתה של בושס התאפיינה בכתיבה בהירה ותמציתית.

"כבר אין היום, בעולם התרבות, דמויות כמוה - שהילכו אימים על עולם התרבות ושרוחשים כזו חשיבות למה שהם כותבים", אומר גדעון לוי. "לצערי, זה נגמר ועבר. אין לנו כיום מבקר תרבות אחד שעולם התרבות יירא מפניו, ופחדו ממה שהיא כתבה. הדה סימלה תקופה אחרת שבה מבקר תרבות הייתה עמדת כוח ולמבקר היה מעמד רם מאשר היום. גם השנאה כלפיה, והייתה כזו, גם הא סממן לתקופה אחרת".

"היא הייתה אישה מאוד תזזיתית ומאוד נמרצת", הוא נזכר. "תמיד הייתה נכנסת למערכת בסערה, מיד אל חדרו של העורך, ונעלמת ברגע. הכל היה מאוד סוער סביבה, היא הייתה דמות מאוד אקסטרווגנטית ובעלת נוכחות מרשימה".

הלווייתה של בושס תתקיים היום (שני) בשעה 12:30 בבית העלמין בגדרה.

  • עוד באותו נושא:
  • הדה בושס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully