וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: האם ישראל היום יהנה מתקציב המכרזים הממשלתי?

22.8.2013 / 18:20

רעידת אדמה באסדת הנפט של הפרינט: משרד הפנים מתכוון לעדכן את רשימת ”שלושת העיתונים הנפוצים”, לפיה נקבע באילו מהם מתבצע הפרסום הממשלתי העומד על מיליוני שקלים בשנה

משרד הפנים מתכוון לעדכן את רשימת "שלושת העיתונים הנפוצים", רשימה שלפיה נקבע באילו מהעיתונים מתבצע פרסום המכרזים הממשלתי העומד על כ-20 מיליון ש"ח בשנה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. החלטה לפתוח את הרשימה הגיעה בעקבות פניית עיתון "ישראל פוסט" של אלי עזור למשרד לפני מספר שבועות, לאחר פרסום סקר TGI, בבקשה להכלל כעיתון יומי נפוץ .

החוק בישראל קובע כי על שר הפנים "לפרסם ברשומות, מדי שנה, לאחר התייעצות עם האיגוד המייצג את רוב המפרסמים במדינה, רשימה של שלושת העיתונים היומיים הנפוצים ביותר במדינה בשפה העברית", אולם מבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי העדכון האחרון שנעשה לרשומות המדינה בעניין זה היה בשנת 2005. כיום שלושת העיתונים שנהנים מהתקציבים הממשלתיים בעניין המודעות הם "ידיעות אחרונות", "מעריב" ו"הארץ" - בעוד "ישראל היום" נעדר מהרשימה כיוון שהיא לא עודכנה מאז שהוקם בשנת 2007.

היקף הפרסום נחלש - אך עומד על עשרות מיליוני שקלים

משמעות עדכון כזה הוא שאחד מהעיתונים ימצא עצמו מחוץ לרשימת שלושת העיתונים הגדולים, ובכך יפסיד את הנתח שלו מהיקף הפרסום הממשלתי שאמנם נחלש בשנים האחרונות - אולם עדיין עומד על עשרות מיליוני שקלים בשנה. על מנת לגבש את הרשימה פנה היועץ המשפטי של משרד הפנים לכלי התקשורת על מנת שאלה יציגו את עמדתם בסוגיה. גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה! ברנז'ה כי "המטרה היא שכלי התקשורת יציגו את עמדתם לפני שהמידע מועבר להחלטתו של שר הפנים בסוגיה". לעיתונים ניתן כחודש על מנת להשיב למשרד הפנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התחרות בין העיתונים תהיה על המקום השלישי. סקר TGI האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

המרוויח המסתמן: "ישראל היום"

סביר להניח שבהחלטתו יתבסס שר הפנים סער על המדד המקובל בתעשייה לאומדן תפוצת העיתונים - סקר TGI החצי שנתי. הסקר האחרון הראה כי שני העיתונים הנפוצים בישראל הם "ידיעות אחרונות" ו"ישראל היום", שניהם עם חשיפה של 36.9% - ולכן התחרות בין העיתונים תהיה על המקום השלישי והצעד צפוי להיטיב עם "ישראל היום".

מדובר בתחרות צמודה: העיתון "ישראל פוסט" מבית אלי עזור הציג השנה נתון חשיפה של 8.6%, והוא עוקף בחשיפה את "מעריב" ו"הארץ" אשר זוכים לחשיפה דומה יחסית, נכון לחציון הראשון של השנה: "מעריב" לחשיפה של 5.8%, ו"הארץ" לחשיפה של 5.4%. מגמת ההיחלשות של מעריב היה דרמטית יותר מזו של המתחרים מבית שוקן, אולם להגנתם טענו בעיתון כי בעיות במערך ההפצה אשר נבעו מהחלפת החברה המפיצה את העיתון הן אלה שאחראים לאובדן הקוראים.

תגובת משרד הפנים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully