וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוצי הטלוויזיה נערכים ליום הזיכרון ליצחק רבין

רנן פריד

1.11.2006 / 12:47

טקסי זיכרון ממלכתיים, סרטי תעודה ודרמה, קטעי ארכיון, ראיונות ותכניות מלל: זוכרים את יצחק רבין

הערב ומחר יקדישו הערוצים השונים שידורים מיוחדים ליום השנה ה-11 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

קשת תעביר מחר בשעה 15:00 את טקס האזכרה הממלכתי מהר הרצל בירושלים; ב-17:00 שידור ישיר של ישיבת הכנסת המיוחדת. מיד לאחר המדורה החדשות ימשיכו גדי סוקניק ויונית לוי למשדר המרכזי "שלושה ימים בנובמבר" שיחזור אל הימים הראשונים שלאחר הרצח: שלוש כתבות תסכמנה את שלושת ימי השידור הרצופים והמרגשים, מרגעי הבלבול וחוסר הידיעה דרך ההבנה המחלחלת שנרצח ראש ממשלה בישראל, האבל הלאומי, הגילויים העיתונאיים ועד הלוויה.

חלק נוסף של המשדר חוזר אז הדמויות הבולטות של אותם ימים ומנסה לברר איפה הם היום: מירי אלוני, מורדי ישראל, הסטודנט לתקשורת אותו עקף יגאל עמיר לפני שירה את כדורי הדום-דום הקטלניים בגבו של ראש הממשלה, אפרת דובדבני שהיתה אחראית על הסיורים של רבין מנחם דמתי, נהגו של רבין, דליה איציק, אז ח"כית טריה מרגלית הר- שפי, אבישי רביב והרוצח יגאל עמיר

קשת תעביר בשידור חי גם חלק מעצרת הזיכרון, שתערך בכיכר רבין ביום שבת 4.11.

ערוץ 1 ישדרו ביום חמישי ב-20:00 את "חלל המנהיגות", משדר סביב סוגיית משבר המנהיגות המתמשך שישראל שרויה בו מאז הרצחו של יצחק רבין. בתכנית יופיעו: אל"מ ליאור לוטן, ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי ומרית דנון. בתכנית ישולבו קטעי ארכיון וקטעים מאחד הראיונות האחרונים שרבין נתן לפני הירצחו.

הטלוויזיה החינוכית תשדר ביום חמישי בצהריים, בערוץ 1 ובערוץ 23, את עצרת הנוער המרכזית לזכר יצחק רבין, שתיערך בירושלים בהשתתפות שרת החינוך, יולי תמיר, רחל רבין, אחותו של יצחק וכשש מאות בני נוער.

ערוץ ההיסטוריה יערוך יום שידורים מיוחד, עם המשדר "יצחק רבין – מזווית אישית", בו מתראיינות עשר דמויות שליוו את רבין לאורך תקופות שונות בחייו; וכן ההפקה המקורית "רבין – תמונות קצרות (Rabin)".

בכבלים ובלווין

בערוץ yes ישראלי תשודר ביום רביעי הדרמה "המדריך לכיסוי תחת" על איש מחנה השמאל שמשתמש בעצרת התמיכה בתהליך השלום כאליבי לרומן, שהוא מנהל עם אשה ממחנה הימין. רצח רבין משבש את תכניותיו. עם: אסי דיין, רבקה נוימן, עירית פרנק.

בערוץ yes דוקו ישודר ביום רביעי בשעה 21:00 הסרט "ישראל לא מחכה": הפקה מיוחדת של yes לציון יום השנה לרצח. הסרט עוקב אחר מספר גיבורים שחייהם השתנו באופן קיצוני בעקבות הרצח: שומר ראשו מוכה האשמה של רבין, התינוק הירדני שנקרא על שמו של המנהיג ושנאלץ לגלות עם הוריו מירדן לאילת, אב ובנו שהקימו בית כנסת לזכר רבין והוקעו בשל כך, מורה שפוטר מבית ספרו אחרי שסרב להעביר הרצאה בנושא מורשת רבין.

ערוץ HOT 3 ישדר ברביעי בשעה 22:15 את הסרט "רבין שלא הכרנו". קרובים, עיתונאים וחברים, מימין ומשמאל, נפגשים כדי להיזכר בדרכו ובמורשתו. בין המשתתפים בסרט: ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון.

ביום חמישי בשעה 11:30 ישודר הסרט "כל שישי בכיכר" שיספר על משמרות השלום והדמוקרטיה, קבוצה של כ-30 איש, המתכנסת מדי יום שישי, במשך כל עונות השנה, בכיכר רבין בת"א ושרה משירי ארץ ישראל. הסרט מתמקד במספר דמויות ומנסה לברר את הסיבות המביאות אותם לכיכר: עוזי האקורדיוניסט, אורלי הזמרת הקבועה, דני ליטאי, אבי הלהקות הצבאיות, חיים אברהם, אביו של החייל החטוף בני אברהם ז"ל ואחרים. הסרט ינסה להבין כיצד השפיע הרצח על אותם אנשים, שאיש מהם לא היה חבר אישי של רבין, ומציג את תחושת התסכול שלהם לנוכח הזיכרון ההולך ומתעמעם בקרב חלק גדול מהציבור בישראל. בימוי: שי יונה.

תכניות לילדים

בערוץ הילדים "לוגי" ישדרו ביום רביעי בשעות 16:45, 21:00 את התוכנית "המערכת" בפרק מיוחד: "השעות האחרונות של רבין". ובו מחליטים ילדי המערכת לקחת על עצמם משימה שונה מהרגיל ולצלם סרט עלילתי המתאר את השעות האחרונות בחייו של רבין על מנת לנסות להבין ולהרגיש מה עבר עליו שעות אחדות לפני העצרת.

ביום חמישי בשעה 17:30 בתוכנית "חמש וחצי"" עם גיא זהר, יאפשר זהר לילדים להכיר את רבין- האיש ולהבין את המציאות הסביבתית שהביאה לרצח מנהיג , זאת יחד עם חידוד הערכים סביב הנושא כמו דעת מיעוט ודעת רוב, סובלנות ודמוקרטיה..

ערוץ ניקלודיאון ישדר ביום חמישי בשעה 14:05 תוכנית מיוחדת במסגרתה יארחו מנחי ערוץ ניקלודיאון אנשים משמעותיים בחייו של יצחק רבין ז"ל: אחותו, רחל רבין יעקב, אלון שליט שביט מהיחידה לאבטחת אישים, שהיה בעצמו אחד ממאבטחיו האישיים, נועה מצליח שהיתה ילדת נרות ותספר על התופעה. עדנה שליט תספר על מרכז רבין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully