וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך "לוס אנג'לס טיימס" התפטר על רקע סכסוך עם המו"ל טריביון

סוכנויות הידיעות

8.11.2006 / 10:07

דין בקיי יוחלף על יד העורך בפועל של ה"שיקגו טריביון" בספטמבר אמר בקיי, כי לא ייענה לדרישת הבעלים לפטר עובדים

דין בקיי, העורך בפועל של העיתון "לוס אנג'לס טיימס", העיתון הרביעי בתפוצתו בארה"ב, נאלץ להתפטר על רקע סכסוך עם החברה האם טריביון לגבי פיטורי כוח אדם בחדר החדשות של העתון.

מזה זמן מה נאלץ צוות העיתון להתמודד עם האפשרות שהעיתון יימכר, כחלק מתוכנית הטריביון למכור חלקים מהחברה כדי לפצות משקיעים כעוסים על הפסדי החברה. טריביון חווה ירידה בהכנסות מעיתוניה ושידוריה ברבעון השלישי. החברה רשמה ירידה בתפוצת עיתוניה החשובים, ובייחוד ה"לוס אנג'לס טיימס" וה"ניוזדיי". בין מגישות הצעות הרכש לטריביון: קבוצת השקעות הכוללת את מדיסון דירבורן פרטנרס, פרובידנס אקוויטי פרטנרס ואפולו מנג'מנט; קבוצה אשר מורכבת מתומאס לי פרטנרס וקבוצת טקסס פסיפיק; וקבוצת קרלייל, שתגיש הצעה בעצמה או תצטרף לקבוצה אחרת.

מו"לית הענק טריביון הודיעה כי תחליט עד סוף השנה על תוכנית שעשויה לכלול את פירוק החברה. ביולי דיווח ה"לוס אנג'לס טיימס", כי טריביון דחתה פניות של שלושה מיליארדרים אמריקאים שהתעניינו בנפרד ברכישת העיתון, בטענה כי הוא אינו עומד למכירה "לעת עתה". לפי מקורות המצויים בעניין, איל המדיה דיוויד גפן, הנדבן הנודע אילי ברואד ורון ברקל, מנכ"ל חברת ההשקעות יוקאיפה, פנו לטריביון לגבי אפשרות לרכישת העיתון. מועצת המנהלים של טריביון החליטה לדחות את הפניות בישיבתה ב-19 ביולי.

בספטמבר אמר בקיי, בצעד בלתי שגרתי, כי לא ייענה לדרישת הבעלים, חברת טריביון, לפטר עובדים במערכת העיתון. מספר העובדים שטריביון דרשה לפטר אינו ידוע, אולם "לוס אנג'לס טיימס" פיטר כבר 200 חברי מערכת בחמש השנים האחרונות. מספר חברי המערכת בעיתון הוא עתה 940. סקוט סמית, נשיא חטיבת ההוצאה לאור של טריביון, ביקש באחרונה מ"לוס אנג'לס טיימס" לקצץ את ההוצאות.



לפני כחודש התפטר גם מו"ל ה"טיימס" ג'ף ג'ונסון, על רקע התנגדותו לקיצוצים במערכת. עמדת בקיי וג'ונסון נתמכה על יד עובדי העיתון ועל ידי חברי הקהילה, ששלחו מכתב תחינה לטריביון לעצור את הקיצוצים ב"טיימס".



בקיי יוחלף על יד ג'יימס אושיאה, העורך בפועל של ה"שיקגו טריביון". אושיאה יתאחד עם דיוויד הילר, אשר החליף את ג'ונסון ב"טיימס", לאחר שכיהן כמו"ל ב"שיקגו טריביון". בקיי התמנה לעורך בפועל של ה"לוס אנג'לס טיימס" ב-2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully