וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתי פנקס נגד ניצן חן: יושרו ההדורים

רנן פריד

8.11.2006 / 14:39

לאחר ששלח מכתב לשר כבל, בו כינה את ניצן חן "הומופוב", שוחחו חן ופנקס ועשו שולם שולם לעולם

מגיש הערוץ הראשון ומנהל חטיבת החדשות ניצן חן שוחח עם איתי פנקס, מראשי הקהילה ההומו לסבית והבהיר לו כי לא הייתה לו כל כוונה לפגוע באיש.

מוקדם יותר הבוקר שלח חבר מועצת עיריית תל-אביב, איתי פנקס, מכתב זועם לשר הממונה על רשות השידור, איתן כבל. פנקס, הביע במכתבו זעזוע מדברים שהשמיע חן בתכנית מהיום למחר.

חן התייחס בתכנית למצעד הגאווה הצפוי בסוף השבוע. הוא הקריא פסוק מהתנ"ך המתייחס למשכב זכר: "ואיש אשר ישכב את זכר משכבי אישה תועבה עשו שניהם, מות יומתו דמיהם בם". "בסיום דבריו", כותב פנקס, "אמר חן :'כדאי לזכור זאת'".

פנקס מכנה את הדברים: "דברי ההסתה הומופוביים" הוא מוסיף במכתבו כי התייחסותו של חן לסוגיה, מקוממת והיא עשויה להתפרש כמתן לגיטימציה ועידוד ההסתה. "כפי שלמדנו באופן המצער בעת מצעד הגאווה בשנה שעברה", כותב פנקס, "התבטאויות דוחפות בסופו של דבר למעשים- גבר חרדי דקר בסכין צועדים תמימים במצעד הגאווה בירושלים, בעקבות דברי הסתה של רבנים".

הוא מוסיף: "ניצן חן, הינו כתב וותיק ומוערך, שהתמנה לאחרונה לתפקיד מנהל חטיבת החדשות בערוץ הראשון. התפקיד החדש מחייב אותו למשנה זהירות וכן להפנים כי במיוחד בצומת רגישה זו, ברשות השידור הממלכתית, אינו מייצג את דעותיו הפרטיות (והחשוכות, במקרה זה)".

דוברת רשות השידור לינדה בר מסרה בתגובה: "מדובר בפתיח לראיון עם ד"ר עמית קמה, מראשי הקהילה ההומו לסבית שהתראיין בנושא 'הומופוביה בתורת ישראל'. ניצן חן אכן ציטט את הפסוק ומיד ביקש את התייחסותו של קמה לדברים. בשום שלב לא נאמר ע"י ניצן המשפט 'כדאי לזכור זאת' והפרשנות שניתנה לדברים, לא רק שאינה מדוייקת, אלא הפוכה לחלוטין מרוח הראיון שערך בתכנית. יתירה על כן, חזר והדגיש ניצן יותר מפעם אחת במהלך הראיון כי גם בפסוק זה הכוונה היא למיתה בידי שמים ולא חלילה וחס מיתה בידי אדם".

(עדכון אחרון 17:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully