וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה להסיר חיסיון עיתונאי בפרשת הסוס הטרויאני

ארנון בן-יאיר

13.11.2006 / 8:34

העתונאית גתית פנקס העידה מטעם הפרקליטות במשפטם של שבעה חוקרים פרטיים הקשורים לפרשה, בהם החוקר צבי קרוכמל

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה אתמול בקשה יוצאת דופן בהליכים פליליים - בקשה להסרת החיסיון העיתונאי מעל עדותה של העיתונאית גיתית פנקס, כתבת TheMarker עד 2004 ו"גלובס" כיום, שהעידה בשבוע שעבר בפני השופט חאלד כבוב בפרשת הסוס הטרויאני. פנקס העידה מטעם הפרקליטות במשפטם של שבעה חוקרים פרטיים, בהם צבי קרוכמל.

בחקירה הנגדית מטעם קרוכמל התמקד סניגורו עו"ד קובי סודרי באפשרות שחלק מהקבצים שפנקס טענה כי יצאו ממחשבה דרך תוכנת הסוס הטרויאני, נחשפו באופן לגיטימי לחלוטין ובמקרים מסוימים אף על ידי פנקס עצמה. פנקס אישרה כי בחלק מהמקרים חברת אמדוקס, אותה היא סיקרה ככתבת שוק ההון של TheMarker, לא ידעה להימנע מזליגת חומרי החברה לגורמים חיצוניים. עם זאת, פנקס סירבה להשיב לשאלות של סודרי שהתשובות להן חסו לטענתה תחת מעטה של חיסיון עיתונאי.

בבקשה שהוגשה אתמול טען קרוכמל כי החיסיון העיתונאי הוא יחסי ואינו מוחלט, ולבית המשפט שיקול דעת אם להסירו כאשר "הדבר חיוני ובעל חשיבות לשם עשיית משפט צדק בנושא מהותי". עוד נטען בבקשה כי החיסיון העיתונאי חל רק על שמות המקורות, ולא על תוכן המידע או על שיטות העבודה של העיתונאי.

בבקשה נטען כי לקרוכמל אינטרס לגיטימי להוכיח כי טענת פנקס - לפיה הוצאת המסמכים המקצועיים מרשותה היתה אפשרית רק באופן בלתי חוקי - אינה נכונה. עוד נטען כי אותם חומרים מקצועיים שלטענתה נחשפו באופן בלתי חוקי, הוצאו על ידה באופן חוקי לחלוטין לידי מי שהיא מכנה כאחד ממקורותיה.

בנוסף, נטען, בחקירתה במשטרה טענה פנקס כי "תוכניות פנימיות" של אמדוקס הגיעו לידיה. בבקשה להסרת החיסיון נטען כי יש חשיבות רבה לגילוי שיטת העבודה שהביאה לכך שהתוכניות הפנימיות הגיעו לידי פנקס, מאחר שכך יוכח כי לאנשי מקצוע כחוקרים פרטיים ועיתונאים יש שיטות חוקיות לגמרי להשיג חומר סודי.

לטענת הפרקליטות, ובהמשך לטענותיו של התובע עו"ד חיים ויסמונסקי בשבוע שעבר, הבקשה אינה רלוונטית לבירור האשמה, ומדובר בהסטה של מוקד הדיון מהנאשם לקורבן העבירה. תגובה מפורטת בכתב מטעם הפרקליטות תוגש לבית המשפט בימים הקרובים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully