וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת דיון נוסף ברדיו האזורי

ערן גבאי

13.11.2006 / 11:20

משרדי האוצר והמשפטים מנמקים את התנגדותם להארכת הזיכיון: "תחנות הרדיו האזורי כבר פוצו וקיבלו הקלות לאורך השנים"

אתמול התנגדה ועדת השרים לחקיקה להארכת זיכיונות תחנות הרדיו האזורי ללא מכרז. מתוך הסיבות להתנגדות כפי שמובאות בהחלטות משרדי האוצר, המשפטים והתקשורת, ניתן לגלות כי בכל הקשור לטענה לפגיעה בתחנות מצד רשתות פיראטיות המשדרות על התדרים שלהם, "התחנות כבר פוצו וקיבלו הקלות לאורך השנים בעניינים שונים כמו בעלויות צולבות, הפקה משותפת של חדשות ותוכניות ואפשרות לשווק במשותף זמן שידור של תשדירי פרסומות. כמו כן, הוקטן שיעור התמלוגים בו חויבו התחנות, וכן הופחת שיעור דמי הזיכיון והוכר קיזוז מלא של עמלות פרסום מבסיס התמלוגים".

עוד נכתב, כי הזיכיון לתחנות הרדיו האזורי כבר הוארך פעמיים, סך הכל ל-12 שנה, ועל כן אין שום סיבה להאריך בחוק זיכיון פעם נוספת בפטור ממכרז. עוד נכתב כי מדובר בתדרים שהם משאב ציבורי במחסור, ויש לאפשר גם לאחרים להתחרות עליו במסגרת של מכרז, וכן שהנימוקים לפטור ממכרז אין בהם ממש.

באשר לטענה כי עידן הרדיו הדיגיטלי שבפתח טומן בחובו סכנה לתחנות, נכתב כי התחנות לא יכולות להוכיח שנגרמה להן פגיעה עקב כך, שכן אין עדיין רדיו דיגיטלי בישראל. כמו כן, ניתנה לתחנות האזוריות עדיפות במעבר לשידור על התשתית הדיגיטלית שתוקם, מבלי להתמודד במכרז.

עוד נכתב כי תיקון החוק מעורר קשיים משפטיים-חוקתיים וכי יש בו פגיעה בקניין הציבור, בזכויות לחופש העיסוק ולחופש הביטוי. על כן נקבע כי לא ניתן למצוא הצדקה להענקת פיצוי נוסף לתחנות הרדיו האזורי בדרך של הארכת הזיכיון - ואין לכך הצדקה ציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully