וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריס גרינברג, יו"ר AIG המודח, מביע עניין בטריביון

13.11.2006 / 11:18

לא ברור אם מדובר בעניין פיננסי בלבד. גם גאנט, מול"ית העיתונים הגדולה בעולם, הגישה הצעת רכש לטריביון

גאנט, מו"לית העיתונים הגדולה בארה"ב, מגישה הצעת רכש למתחרה טריביון. בנפרד, המיליארדר מוריס גרינברג, לשעבר יו"ר ענקית הביטוח AIG, הביע גם הוא עניין בחברה. כך על פי דיווחים באמצעי התקשורת.

גרינברג, 81, הביע עניין גם בעיתונים ובחברות עיתונים אחרות, אומרים מקורבים לנושא, בהם "בוסטון גלוב" ואולי אפילו דאו ג'ונס, מו"לית ה"וול סטריט ג'ורנל".

גרינברג מצטרף לסלבריטאים אחרים הבוחנים אפשרויות השקעה בתעשייה המאבדת בקביעות קוראים ומפרסמים לטובת המדיה המקוונת.

בשבוע שעבר, שני מיליארדרים מלוס אנג'לס, אלי ברואוד ורונלד ברקל, הגישו הצעת רכש מפתיעה לחברת טריביון, שנכסיה כוללים 11 עיתונים, 24 תחנות טלוויזיה ואת קבוצת הבייסובל שיקגו קאבס. דיוויד גפן, ממייסדי אולפן הסרטים ההוליוודי דרים-וורקס, בחן את האפשרות להגיש הצעת רכש ללוס אנג'לס טיימס. ג'ק וולש, המנכ"ל לשעבר של ג'נרל אלקטריק, שוקל הצעת רכש לבוסטון גלוב, חטיבה של חברת ניו יורק טיימס.

גרינברג, שצבר הון של יותר מ-20 מיליארד דולר, עשוי להפוך לכוח משמעותי בתעשיית העיתונים. מקורבים לגרינברג אומרים כי הוא אוהב ללכת נגד הזרם, וחושב שהעיתונים הם מותגים חזקים שזוכים להערכת חסר.

עם זאת, לא ברור האם העניין של גרינברג בעיתונים הוא פיננסי בלבד, או שמא הוא רוצה להתערב בצורה אקטיווית בעריכה ובכיוון שלהם. נראה כי רבים מעמיתיו של גרינברג, בהם וולש, ברואוד וגפן, מתעניינים ברכישת העיתונים המקומיים שלהם בעיקר מסיבות ציבוריות, לא פיננסיות.

גרינברג מחפש עיסוק חדש מאז הודח מ-AIG בשנה שעברה, על רקע חשד כי החברה הסתירה הפסדים באמצעות עסקות מזויפות, בהן עסקה עם חטיבה של ברקשייר התאוויי של וורן באפט. התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אליוט ספיצר, הגיש תביעה אזרחית נגד גרינברג, באשמת שימוש בטריקים חשבונאיים להסתרת הבעיות בחברה. לאחרונה ביטל ספיצר כמה אישומים בתביעה.

טריביון מנסה למכור את עצמה על רקע ביצועים פיננסיים חלשים, חוסר ודאות עתידית ולחצים מצד משפחת צ'נדלר, בעלת מניות גדולה. טריביון קיבלה כבר הצעות רכש מצד קרנות השקעות פרטיות, בהן קבוצת חברות הכוללת את טקסס פסיפיק גרופ ותומאס לי פרטנרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully