וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכל זוארץ נגד מוטי שקלאר

רנן פריד

20.11.2006 / 15:23

זוארץ תובעת פיצויי פיטורים ועוגמת נפש. פרקליטה: "רשות השידור מתנהגת כמו הגרועה שבין חברות כוח האדם הזמניות"

מיכל זוארץ תובעת את רשות השידור על סכום של 890 אלף שקל בגין פיצויי פיטורין, זכויות נוספות ועוגמת נפש. זוארץ עבדה ברשות השידור למעלה מ-10 שנים. היא הנחתה את התוכניות "סינימה 3", "שישי בטברנה" ו"שישי עם מיכל".

בכתב התביעה טוענת זוארץ כי היא הועסקה במשך תקופה ארוכה שלא כחוק, באמצעות חשבוניות מס ולא באופן מסודר של שוברי תשלום וזאת למרות שהייתה עובדת הרשות. לדבריה, לא שולמו לה זכויות סוציאליות בסיסיות ביניהם: דמי נסיעות וזכויות פנסיה.

בתביעה צוין כי ב-2001, לאחר שזוארץ החלה להנחות את "שישי בטברנה", חתמו הצדדים על הסכם קבלני שמתייחס רק לעבודתה בהנחיית תוכנית זו. ההסכם קבע כי עבור כל תוכנית של "שישי בטברנה" תקבל זוארץ 2,000 דולר. בהמשך הוארך תוקף ההסכם והשכר שונה. כשהחלה זוארץ להנחות את "שישי עם מיכל" נחתם חוזה קבלני נוסף. רק ב-2004 נחתם הסכם המסדיר גם את עבודתה בהנחיית "סינמה 3".

עם מינויו של מרדכי שקלאר למנכ"ל רשות השידור, נודע לזוארץ כי הוא מבקש להמשיך את עבודתה בהתאם לתנאים עליהם סוכם בהסכם האחרון. לטענת זוארץ, הועבר לידיה דו"ח ועדת מכרזים שאישרה את הארכת ההסכם עד סוף 2006. ואולם, ביולי נמסר לה על ביטול צילומים.

זוארץ טוענת שגילתה על פיטוריה מראיון עם שקלאר בעיתון הארץ. לטענתה, הכתבה גרמה לה עוגמת נפש: "לעתים דומה כי לאנשים 'המפורסמים' אין רגשות וכי הכל חלק מסוג של משחק 'פוליטי' של כסאות מוזיקליים. ובכן, התובעת אינה פוליטיקאית ואין לצפות ממנה, כי תהא מחוסנת מפני התנהגות בוטה ואכזרית כזו מצד מנכ"ל הנתבעת". נכתב בתביעה. עוד נכתב כי הרשות פגעה קשות ביכולתה של זוארץ למצוא עבודה אחרת.

אורי סלע עורך הדין המייצג את זוארץ מסר: "אני מייצג את מיכל ועוד כ-200 עובדי רשות שידור שנפגעו מהיחס של הרשות שרואה בהם עבדים. הרשות מתנהגת לעובדיה כמו הגרועה שבין חברות כוח האדם הזמניות. מיכל עבדה ברשות מעל 10 שנים והיא גלתה על פיטוריה באופן משפיל דרך העיתון, בנוסף פגעו בה מאוד כאשר אמרו כי תוכניתה לא ראויה לשידור ציבורי".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "טרם התקבלה התביעה ברשות השידור ולכשתתקבל נלמד אותה ונגיב בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully