וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: עסקת גאידמק 99Esc תאושר

ערן גבאי

27.11.2006 / 14:30

מועצת הרשות השניה עשויה להתנות אישור כניסת גאידמק לתחום הרדיו בכך שלא יעשה שימוש פוליטי בתחנה

מועצת הרשות השנייה, שתדון בשבוע הבא באישור עסקת רכישת רדיו 99 אסקייפ על ידי המיליארדר ארקדי גאידמק, עשויה להתנות את אישור העסקה בכך שהתחנה לא תעשה שימוש פוליטי בתכניה המשודרים וכן שתתקיים הפרדה בין בעל התחנה, גאידמק, לבין מפעילי התחנה. עם זאת, ההערכה הרווחת היא שמועצת הרשות השנייה תאשר את הרכישה.

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הנחה בשבועות האחרונים את מועצת הרשות השנייה לשקול אם טובת הציבור מאפשרת לתת לארקדי גאידמק אישור לרכישת השליטה בתחנת הרדיו 99 אסקייפ. לפני כשבוע קבע היועץ המשפטי לממשלה כי התיישנה העבירה בה הורשע גאידמק בצרפת, ועל כן "אין מקום להכריע" באם העבירה בה הורשע גאידמק בצרפת יש עמה קלון. מכתב ברוח זו הועבר על ידי עו"ד עדנה הראל ממשרד המשפטים לרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה. ברשות יביאו את מכתבו של מזוז בפני חברי המועצה לקראת ההחלטה הקרובה.

עסקת רכישת רדיו 99 אסקייפ על ידי גאידמק נחתמה כבר לפני כחמישה חודשים, והיא ממתינה מאז לאישור הרשות השנייה ולאישור היועץ המשפטי לממשלה. ההערכה בענף היא שגאידמק שילם לקבוצת היהלומנים שהחזיקה ברדיו 99 אסקייפ בעבור התחנה סכום שהיה גבוה פי חמישה מהיקף ההשקעה שבוצעה בה.

בשנת 1999 הורשע גאידמק בצרפת, בכך שב-1993 הוא השתמט במרמה מדיווח על הכנסות ומתשלום מס הכנסה והעלמת כספים. גאידמק נדון ל-13 חודשי מאסר על תנאי ולקנס בגובה של 250 אלף פרנק. בנוסף הוטלה על גאידמק עלות המשפט, בסך 600 אלף פרנק. גאידמק הורשע כי הצהיר שלא כראוי שמקום מושבו - לעניין הפיסקאלי - הוא ברוסיה ולא בצרפת, על מנת להסתיר את סכומי הכסף שניהל בבנק בחשבונות שלו ושל אשתו. עוד נקבע כי גאידמק לא המציא הסבר סביר למקור הכסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully