וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשטרה הושעה בחשד שהדליף לידיעות אחרונות

יוסי מלמן

29.11.2006 / 10:10

סנ"צ יאיר רגב מכחיש את החשד כי הדליף מידע מחקירה רגישה ועתר לבית המשפט המחוזי נגד מח"ש

קצין בכיר במשטרה, סנ"צ יאיר רגב, הושעה מעבודתו לפני כחודש, בחשד שהדליף מידע מחקירה רגישה לעיתונאי. הקצין, המכחיש בתוקף את החשדות נגדו, הגיש אתמול (שלישי) עתירה לבית המשפט המחוזי, נגד השעייתו ונגד הסמכות של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) במשרד המשפטים לעסוק בעניינו.

היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) פתחה, לפני כשנה, בחקירה סמויה ורגישה ביותר נגד כמה אנשי ציבור, בחשד למתן שוחד וטובות הנאה. דבר החקירה נודע לעיתונאי אורון מאירי מ"ידיעות אחרונות". מאירי ניסה לבדוק ביוני את המידע, ולשם כך נפגש רשמית עם בכירים ביאחב"ל, שהציגו לפניו את תיק החקירה. מאירי ביקש לברר אם קצינים בכירים ביותר במשטרה הדליפו מידע לחשודים שנגדם נוהלה חקירה.

בעקבות זאת מיהרה המשטרה להוציא צו המונע לפרסם כל פרט על אותה חקירה. בסופו של דבר לא פירסם גם מאירי את המידע. באחרונה נודע, כי יחד עם החקירה בחשד לשוחד, הורה מפקד אגף החקירות והמודיעין, ניצב יוחנן דנינו, למפקד יאחב"ל, תנ"צ עמיחי שי, לחקור מי הדליף מידע למאירי.

נפתחה חקירה סמויה ובסופה נפל החשד על רגב, העומד בראש המפלג לחקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל. הוא זומן לבירור במח"ש, ובעקבותיו הוצא לחופשה. רגב שהכחיש את הטענות נגדו וביקש להיבדק במכונת אמת. סוכם על הבדיקה, אך היא בוטלה ברגע האחרון.

בשל כך הגיש רגב, באמצעות עו"ד אולי מי-טל, עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, להוציא צו שיכריז שמח"ש אינה מוסמכת לקיים את החקירה נגדו. בעתירה נטען כי בהסתמך על סעיף 49 לפקודת המשטרה, שבו נאמר כי שוטרים לא יחקרו את חבריהם, הוקמה מח"ש. ואולם בפועל במח"ש משרתים שוטרים ובכך נעברת עבירה על פקודת המשטרה.

בעתירה נטען כי יש להסמיך לחקירת שוטרים עובדי מדינה, לפי חוק נציבות שירות המדינה, עובדים שנאמנותם תהיה למשרד המשפטים ולא יהיו כפופים למשטרה.

רגב מבקש למסור את עדותו בעניין החשדות נגדו בבית המשפט בדלתיים סגורות.

דובר המטה הארצי של משטרת ישראל אמר, בתגובה, כי משום שהנושא נמצא בחקירת מח"ש, יש להפנות את שאלות אליה. בדוברות משרד המשפטים סירבו להתייחס לנושא. גם העיתונאי מאירי ביקש לא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully