וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT תשדר חדשות מקומיות - תמלוגיה יופחתו ב-25 מיליון שקל

צבי זרחיה

30.11.2006 / 8:32

כך עולה מהצעת פשרה בעניין שגיבש יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ משה כחלון שאושרה אתמול

משרד האוצר יפחית את התמלוגים שמשלמת HOT למדינה ב-2007 ב-25.5 מיליון שקל לצורך המשך שידורי החדשות המקומיות - כך עולה מהצעת פשרה בעניין שגיבש יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ משה כחלון (ליכוד) שאושרה אתמול בוועדה. כחלון קיים התייעצות בין נציג האוצר להנהלת החברה, שלפיה לצורך הפקה ושידור משדרים HOT תהיה רשאית לנכות את הסכום מתשלום התמלוגים למדינה. כחלון הציג את ההצעה בדיון שקיימה הוועדה בהצעת חוק שהגישו הח"כים גדעון סער (ליכוד) ושלי יחימוביץ (עבודה).

סער אמר כי הצעת החוק נועדה להבטיח את הארכת המשך שידורי החדשות המקומיות והתוכניות המקומיות ובכך להמשיך ולענות על צורך חברתי בסיסי מובהק גם אחרי ה-31 בדצמבר 2006, כפי שנקבע כיום בחוק. לדברי סער, מדובר בהסדר זמני למשך שנה אחת בלבד. ח"כים בוועדה היו תמימי דעים לגבי חשיבות המשך השידור של חדשות מקומיות שמהוות כלי ביטוי חשוב ומשמעותי לכל האירועים החדשותיים והחברתיים המתרחשים באיזורים השונים בישראל, ובכלל זה בפריפריה. הח"כים טענו כי אירועים מקומיים שאינם זוכים לסיקור ולטיפול במהדורות החדשות המרכזיות ואף לא בתוכניות טלוויזיה ארציות יכולים להגיע לתודעה הציבורית רק באמצעות שידורים אלה.

שר התקשורת אריאל אטיאס התייחס שלשום לשידור חדשות מקומיות בטלוויזיה ואמר כי הפיתרון לכך הוא בכך שהחדשות המקומיות ישודרו על ידי רשות השידור. אטיאס הוסיף כי החדשות המקומיות משאירות את הפריפריה על סדר היום ומכאן החשיבות שהוא מייחס להן, תוך מתן עדיפות לרשות השידור שנגישה לכלל האוכלוסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully