וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה למניית הטיימס?

30.11.2006 / 15:39

האם מוריס "האנק" גרינברג מנסה להשתלט על הניו יורק טיימס? גרינברג מכחיש הידיעות לפיהן רכש מאות אלפי מניות

מניית ניו יורק טיימס, המוציאה לאור של העיתון "ניו יורק טיימס" ושל כתבי עת נוספים, עלתה אתמול בוול סטריט ב-7.5%, בעקבות הדיווחים בעיתון "ניו יורק פוסט" כי המיליארדר מוריס "האנק" גרינברג, לשעבר יו"ר ענקית הביטוח AIG, קנה מאות אלפי מניות של החברה. עם זאת, גרינברג מכחיש את הפרסומים.

לפי הפרסום ב"ניו יורק פוסט", כוונת גרינברג ברכישת המניות היתה לכרסם מעט בשליטתה של משפחת סולזברגר בעיתון.

דובר מטעם גרינברג הכחיש את הפרסומים, ואמר לעיתון "ניו יורק טיימס": "גרינברג הוא הבעלים של 100 אלף מניות נסחרות מתוך 143 מיליון מניות נסחרות של חברת ניו יורק טיימס. אין בכוונתו של גרינברג להגדיל באופן משמעותי את אחזקותיו בחברה". הכחשות הפרסומים גרמו למניית ניו יורק טיימס לרדת ב-4% במסחר שלאחר הסגירה.

למרות זאת, סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה כי גרינברג פנה לבנק ההשקעות מורגן סטאנלי, ודן עם מנכ"ל הבנק, ג'ון מאק, על רכישת מניות בניו יורק טיימס. לפי הדיווחים, מאק דחה את הרעיון.

מזה מספר שבועות שגרינברג, בן 81, מביע עניין בהשקעה בחברות עיתונים. גרינברג מצטרף לסלבריטאים אחרים הבוחנים אפשרויות השקעה בתעשייה, המאבדת בקביעות קוראים ומפרסמים לטובת המדיה המקוונת.

גרינברג, שצבר הון של יותר מ-20 מיליארד דולר, עשוי ליהפך לכוח משמעותי בתעשיית העיתונים. מקורבים לגרינברג אמרו כי הוא אוהב ללכת נגד הזרם, וחושב שהעיתונים הם מותגים חזקים שזוכים להערכת חסר.

עם זאת, לא ברור אם העניין של גרינברג בעיתונים הוא פיננסי בלבד, או שמא הוא רוצה להתערב באופן פעיל בעריכה ובכיוון שלהם. נראה כי רבים מעמיתיו של גרינברג, בהם וולש, ברוד וגפן, מתעניינים ברכישת העיתונים המקומיים שלהם בעיקר מסיבות ציבוריות, לא פיננסיות.

גרינברג מחפש עיסוק חדש מאז שהודח מ-AIG בשנה שעברה, בשל חשד כי החברה הסתירה הפסדים באמצעות עסקות מזויפות, בהן עסקה עם חטיבה של ברקשייר התאוויי של וורן באפט. התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אליוט ספיצר, הגיש תביעה אזרחית נגד גרינברג, באשמת שימוש בתמרונים חשבונאיים להסתרת הבעיות בחברה. באחרונה ביטל ספיצר כמה אישומים בתביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully