וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדלסון איים שיעלה נגדי טענות חמורות"

ענת רואה

4.12.2006 / 11:46

שלמה בן צבי השיב בבית המשפט לתביעת ניוזקו למנות כונס נכסים ולהטלת עיקולים זמניים לחינמון "ישראלי"

איש העסקים שלמה בן-צבי טוען כי המיליארדר היהודי שלדון אדלסון, שמחזיק עמו במניות החינמון "ישראלי", איים כי אם לא יקבל לידיו את האחזקות בחינמון, יעלה כלפיו טענות חמורות ולא נעימות, אף אם אינן נכונות. בן-צבי הגיש אתמול לביהמ"ש המחוזי בתל אביב את סיכומיו בבקשה שהגישה חברת ניוזקו בבעלות אדלסון למינוי כונס נכסים זמני ל"ישראלי" ולהטלת עיקולים זמניים. בסיכומיו מבקש בן-צבי להורות על ביטול העיקולים ועל דחיית הבקשה למנות כונס.

בתביעה שהוגשה לפני כחודש טען אדלסון, באמצעות עו"ד ארז הראל ממשרד גורניצקי, כי בן-צבי שניהל בפועל את החינמון מעל בכספיו, והעביר מיליוני שקלים מקופת החברה לחברות בשליטתו.

לטענת בן-צבי בסיכומיו, הוא מעולם לא רימה את ניוזקו ומעולם לא התכוון לרמותה; ההיפך הוא הנכון. לדבריו, ההליך נובע מחוסר שביעות רצון של ניוזקו מכך שהזכויות בשם "ישראלי" וזכויות נוספות נותרו בבעלות קבוצת הירש מדיה שבבעלות בן-צבי. "המבקשת לא השלימה עם עובדה זו - היא דרשה לקבל את הזכויות לעצמה, ואיימה שאם דרישתה לא תכובד, תגיש נגד המשיבים תביעה", נטען.

לטענתו, התביעה היא מימוש האיום, וההאשמות החמורות שטופלת ניוזקו על המשיבים נועדו להפעיל עליהם לחץ פסול. מן הטעם הזה, נטען, מצאו האשמות סרק אלו עד מהרה את דרכן לכל העיתונים ולכל אתרי האינטרנט. כל הפעולות נשוא התביעה שניוזקו טוענת כי נעשו במחשכים ובניסיון לרמותה - היו גלויות ותועדו באופן מדויק ומלא בספרי החברה. "כך ודאי לא נוהג מי שמתכוון לרמות את זולתו", נטען.

לטענת בן-צבי, לניוזקו אין עילת תביעה של ממש, ולכן החליטה התובעת להקים קול צעקה ללא בסיס ולהעלות נגדו ונגד קבוצת הירש מדיה טענות מרמה, בסוברה כי טענות אלה, עליהן היא חוזרת שוב ושוב, ישלימו את החסר בעובדות. "מדובר במהלך חסר שחר וחסר תום לב. המבקשת לא הוכיחה ולו לכאורה מרמה, ואף לא בדל מרמה", נטען.

עוד נטען כי ניוזקו אינה זקוקה כלל לסעדים הזמניים מכיוון שהיא שולטת בחברה שהיא מבקשת למנות לה כונס, והיא אינה זקוקה לעיקולים מכיוון שגם אם היה קיים חוב כלפיה, הרי שתרופתה צריכה למצוא ביטוי בדילול חלקה של קבוצת הירש מדיה באחזקות ב"ישראלי".

בן-צבי מיוצג בהליך באמצעות עוה"ד איל רוזובסקי וערן שמעוני ממשרד צלרמאיר פילוסוף ושות'. הסיכומיהם שהגישו מטעמו השתרעו על פני 35 עמודים ועורכי הדין הודיעו כי הם מתנצלים על אורכם, "סבלנו ממחסור בזמן וכתוצאה מכך לא השכלנו לקצר - ועל כך אנו מתנצלים", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully