וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות תדון בסיקור התאבדויות

רנן פריד

7.12.2006 / 13:16

נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, מינתה וועדה שתציג בפני המועצה המלצות לסיקור הנושא

פרופ' יהודה פרידלנדר ופרופ' יחיאל לימור יציגו בישיבה הקרובה של מועצת העיתונות את מסקנותיהם והמלצותיהם על דרכים לסיקור התאבדויות של קטינים ובגירים בכלי התקשורת.

מועצת העיתונות החליטה ב-2003 על הקמת וועדה לבדיקת סיקור מקרי התאבדות. הוועדה הייתה אמורה לבחון את המצב הקיים ולהמליץ על הדרכים הנאותות לסיקור. דר' יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד ופרופסור אור-בך מומחה לנושא מאוניברסיטת בר אילן השמיעו את דבריהם בפני הוועדה והעבירו את המלצותיהם, אך נשיא מועצת העיתונות דאז, פרופ' מרדכי קרמניצר סיים את הקדנציה, מועצת העיתונות נכנסה לתקופה של חוסר פעילות והוועדה מעולם לא התכנסה לגבש המלצותיה.

בישיבת המועצה האחרונה החליטה נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, על הקמת ועדה חדשה ובה חברים פרופ' יהודה פרידלנדר ופרופ' יחיאל לימור.

סיקור ההתאבדיות בישראל הוא בעיה חמורה

פרופ' יהודה פרידלנדר, מומחה לספרות עברית ומשווה באוניברסיטת בר אילן, עובד בימים אלה על קריאת המלצותיהם של מומחים וגיבש המלצות והמסקנות. פרידלנדר סיפר לוואלה! ברנז'ה: "נושא סיקור ההתאבדיות בישראל הוא בעיה חמורה, אני משוכנע כי בהעדר כללי אתיקה בנושא נעשות טעויות רבות. עיתונאים יכולים לעודד התאבדות במקום למזער את התופעה. התחרות בין העיתונים שרוצים לפרסם כמה שיותר ולהביא סקופים גורמת לעיתים להתעלמות מהרגישות של הנושא. במקום להעניק ידיעה חדשותית, העיתונים מחפשים את הסקופ ואת הדרמה וזה מאוד בעייתי כשמדובר בהתאבדיות ובעיקר בילדים. אינני מבין מדוע צריך לכתוב איך אדם שם קיץ לחייו, זה לא מידע רלוונטי בייחוד אם הוא מעניק חומר רקע לילדים במשבר. זה לא שאני לא מצודד בזכות הציבור לדעת, אבל צריך להשתמש בשיקול דעת".

"נושא קביעת כללי אתיקה לסיקור מקרי התאבדות של קטינים ובגירים בכלי התקשורת הוא חשוב מאוד. פרופ' יחיאל לימור ואני נגיש את המלצותינו שיבואו לדיון במועצת העיתונות הקרובה ואני מקווה שישומן יתחיל בקרוב. נקודת המוצא שלי היא שלעיתונות יש אחריות לאומית וחברתית וכלי התקשורת לא יכולים לפרסם כל דבר בייחוד לא כשהוא עלול לפגוע. צריך לשים גבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully