וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה זה עלה לנו?

רנן פריד

12.12.2006 / 12:02

איך חושבה עלות החיפושים אחר בני סלע בעיתונים השונים? ואיך קרה שבחלקם 15 ימי חיפוש שווים לאבטחת מצעד הגאווה בירושלים?

העיתונים ידיעות אחרונות, מעריב והארץ, פירסמו נתונים סותרים לגבי עלות החיפושים אחר בני סלע. עיתון הארץ סיכם בתחילת השבוע את 15 ימי המרדף בעלות משטרתית של מליון וחצי שקל. בידיעות אחרונות, לעומת זאת, פורסם שהמחיר גבוה פי 10 ועומד על 15 מליון שקלים. עיתון מעריב פרסם בשבוע שעבר כי עלות יום חיפוש עומד על כ-2 מליון שקלים.

הנתונים האלה מעוררים סימני שאלה במיוחד נוכח העובדה, שבימים לפני מצעד הגאווה בירושלים פורסם בכלי התקשורת, שעלות אבטחת המצעד על ידי המשטרה תהיה כשני מליון שקלים. נזכיר שמצעד הגאווה היה אמור להימשך מספר שעות לכל היותר, והחיפושים אחר בני סלע נמשכו שבועיים.

לאורך כל ימי החיפושים וגם לאחריהם דוברות משטרת ישראל לא פרסמה נתון רשמי בנוגע לעלות החיפושים. ממשטרת ישראל נמסר לוואלה! ברנז'ה כי עלות יום חיפושים עמדה על 134,000 שקל. עלות זו מתייחסת להוצאות של גיחות מסוקים, שינוע כוחות, ציוד משרדי ומשקי, לינה ומזון לשוטרים. באשר לעלויות השונות של המבצעים, המשטרה משתמשת בכוחות קיימים (אם נפשט את זה: השוטרים יושבים על הפיי רול). אם מחשבים גם את עלות הכוחות האלה עלות המבצע תגדל.

העיתונאים במערכות השונות ערכו בדיקה עצמאית ופרסמו את הנתונים שמצאו. כל עיתון בחר אם לפרסם את הסכום הישיר של המבצע: גיחות המסוקים, המזון וכו', או את הסכום העקיף. הסכום העקיף כולל את הסכום הישיר וגם את ההוצאות על שכר שוטרים- שמשולמות בכל מקרה גם ללא קשר למבצע החיפושים אחרי בני סלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully