וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ומי יקליט את הפול מון?

רנן פריד

16.12.2006 / 19:03

מדוע לא יצא צוות שידור של ערוץ 1 לשדר מגואה בעקבות ההתראות של משרד החוץ? הוועדים נגד שקלאר, סיבוב נוסף

ראש מחלקת החדשות של ערוץ 1, ניצן חן ומנהל הטלוויזיה, יורם כהן ביקשו, עם פרסום ההתראות של משרד החוץ על פיגוע נגד ישראלים בגואה, להוציא צוות צילום לאזור. מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר אישר להוציא צוות חלקי, שכולל כתב וצלם בלבד, זאת בניגוד להסכמי העבודה עם ועדי העובדים, לפיהם לנסיעות לחו"ל יוצא גם איש קול. שקלאר נימק את החלטתו בבעיות התקציב של הרשות.

מנהל הטלוויזיה פנה ביום חמישי בבוקר למשה אסולין יו"ר ועד עובדי ההנדסה וביקש ממנו לאשר את הנסיעה של הצוות לחו"ל ללא איש הקול. אסולין סרב בטענה שמדובר בהפרה חמורה של הסכמי עבודה בכל הקשור להוצאת צוותים לחו"ל. הצוות נשאר בארץ ומערכת החדשות של ערוץ 1 לא שידרה מאזור הסכנה.

הסכמי העבודה של הרשות עם ועדי העובדים קובעת כי נסיעה לחו"ל תכלול: כתב, צלם ואיש קול. זאת אינה הפעם הראשונה שוועד ההנדסה ברשות השידור מתבקש להתגמש ולוותר על איש קול בצוות. בשני מקרים בהם הצטרפו צוותי הערוץ לנסיעותיו של ראש הממשלה לחו"ל יצאו צוותים חלקים בלבד, ללא אנשי קול ולטענת גורמים ברשות השידור הדבר עלול להוביל לתקלות.

גורם ברשות השידור אמר הערב: "עובדי ההנדסה חייבים לשתף פעולה ולהבין את המצב הכלכלי הקשה בו שרויה הרשות. זה מצב לא רגיל שמחייב צמצומים. הטכנאים לא מתחשבים ולא מתגמשים, הם רק רואים את עצמם ולא מבינים את התחרות שיש לחטיבת החדשות מול ערוץ 10 ו-2."

יו"ר ועד עובדי הנדסה, משה אסולין, אמר לוואלה! ברנז'ה בתגובה לדברים: "הסכמי העבודה והצרכים המקצועיים מחייבים איש קול בכל משימה. עקב הפרה שיטתית של הסכמי עבודה בנושא החליטו בוועד ההנדסה לעמוד בתוקף על קיום ההסכמים".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מנכ"ל רשות השידור אישר את יציאתו של צוות הכול צלם וכתב בלבד משהובעה התנגדות הוועדים הוחלט לבטל את הנסיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully