וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיימת לימודי תקשורת - ומה עכשיו?

עינב בן יהודה

18.12.2006 / 13:43

מה עושים אלפי הסטודנטים עם סיום לימודיהם? האם הפנטזיות להשתלב בתחום, הנחשב לאטרקטיווי אכן מתממשות? סקר חדש

תחום התקשורת ממוקם כבר זמן רב כאחד מתחומי הלימוד המבוקשים בקרב מועמדים ללימודים גבוהים. בסקרים שעורך מכון הדסה, מהגופים הגדולים העוסקים בהכוונת צעירים להשכלה גבוהה ולתעסוקה, מתברגים לימודי התקשורת בעשירייה הראשונה. הנתון הזה בא לידי ביטוי גם במספר ההולך וגדל של הסטודנטים הבוחרים בחוג זה באוניברסיטאות ובמכללות השונות, בהן אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה, המכללה למינהל, המכללה האקדמית ספיר והמכללה האקדמית עמק יזרעאל.

מה עושים אלפי הסטודנטים עם סיום לימודיהם? האם הפנטזיות להשתלב בתחום, הנחשב לאטרקטיווי אכן מתממשות? במכללה למנהל החליטו באחרונה לבדוק כמה מבוגריהם השתלבו בתחום התקשורת, וכמה זמן ארך חיפוש העבודה.

מהסקר שנערך בקרב בוגרי בית הספר לתקשורת של המסלול האקדמי המכללה למינהל, על ידי חברת הגל החדש, עולה כי 45.5% מהבוגרים עובדים בתחום התקשורת, 53.5% עובדים בתחומים אחרים, ורק 1% אינם עובדים. הסקר נערך בקרב 301 בוגרי המסלול, שבוגרי המחזור הראשון שלו סיימו את לימודיהם ב-96'.

גוף נוסף המספק נתונים, אם כי חלקיים, הוא המכללה האקדמית ספיר, המדווחת כי יותר מ-50% מבוגריה השתלבו בעבודה בתחום.

מהסקר של המכללה למינהל עולה כי מבין העובדים בתחום התקשורת, 27.7% עובדים בתחום הפרסום, 27% נוספים בתחום השיווק, 19% עובדים בתעשיית הטלוויזיה, 15.4% עובדים בתחום הדוברות ויחסי הציבור, 10.2% בעיתונות המודפסת, 5.8% בהפקות אירועים ו-5.1% באינטרנט. התפקיד הנפוץ ביותר שאותו ממלאים הבוגרים הוא מנהל שיווק (10.3%), אחריו תקציבאי (9.6%) ו-7.4% מועסקים כמפיקים.

מבין העובדים בתחום, 75.5% הם עובדים קבועים, 20.6% פרילנסרים ו-2.2% מועסקים כעובדים זמניים. 88.2% מועסקים במשרה מלאה ורק 8.1% הצהירו שהם עובדים במשרה חלקית.

31.6% מהעובדים בתקשורת מצאו את העבודה תוך כדי הלימודים, 25.7% מצאו עבודה מיד עם סיום הלימודים, 29.4% בתוך חודש עד שנה מסיום הלימודים, 8.1% הצהירו כי מצאו את מקום העבודה יותר משנה לאחר סיום הלימודים ו-1.5% מצאו את מקום עבודתם לפני תחילת הלימודים.

כיצד מוצאים עבודה בתקשורת? 54% מהעובדים בתחום אמרו שמצאו עבודה באמצעות קשרים אישיים או כאלו שנוצרו בעת הלימודים. 18.4% מצאו את מקום עבודתם באמצעות מודעת דרושים באינטרנט, 11% באמצעות מודעה בעיתון ו-3.7% באמצעות פניה עצמאית. רק 0.7% מצאו את העבודה דרך חברת השמה חיצונית.

עוד עולה מהסקר כי 65.4% מבין הבוגרים מתכוונים להמשיך או כבר ממשיכים בלימודים לתואר שני. מרבית העוסקים בתקשורת חושבים להישאר בתחום - 82.4% בטוחים או חושבים שיישארו בתחום בשנים הקרובות ורק 6.6% חושבים שלא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully