וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבו קובו: אסור להזכיר שהורשעתי באונס

ענת רואה

19.12.2006 / 15:27

איש העסקים טוען בבית המשפט, כי יש לאסור על העיתון להתגונן תוך שימוש בפסק הדין שניתן נגדו ב-1979

איש העסקים אליעזר (בבו) קובו, בן זוגה של השחקנית והדוגמנית מירי בוהדנה, שהגיש תביעת דיבה בסך 10 מיליון שקל נגד עיתון "אנשים" אשר פירסם כי יש לו עבר פלילי, טוען כי יש לאסור על העיתון להתגונן תוך שימוש בפסק הדין שניתן נגדו ב-1979.

בפסק דין ישן זה הורשע קובו בביצוע אונס. לטענתו, חל איסור על אזכור ושימוש בהרשעה במסגרת כתב ההגנה, וזאת מכוח חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים אשר יוצרים הסדר למחיקת הרשעות פליליות בחלוף תקופת שנים הקבועה בהם.

הבקשה הוגשה באחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב שבו מתבררת תביעת הדיבה שהגיש קובו באמצעות עו"ד גיא פן ממשרד פן-אלמוג. עניינה של התביעה בכתבה שפורסמה בנובמבר 2005 ואשר לטענת קובו הכפישה אותו והסבה לו נזק רב.

חיזוק מההלכה היהודית

אלון הגר, העורך לשעבר של העיתון, שמיוצג באופן עצמאי באמצעות עו"ד ערן לב, הגיש כתב הגנה שבו טען כי קובו לא נהנה משם טוב. וזאת לטענתו מאחר שהורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב באונס אלים, נידון למאסר בפועל וההרשעה אושרה בבית המשפט העליון. כן נטען כי עניינו של קובו בכתבה ב"אנשים" היה שולי וזו התמקדה בעיקר בבוהדנה.

במענה לכך הגיש קובו בקשה למחוק את הטענות הקשורות בהרשעתו באונס מכתב ההגנה. לפי הנטען, בהתאם לחקיקה, ההרשעה באונס התיישנה ואף נמחקה מהמרשם הפלילי ולכן אינה קבילה כראיה. בדברי ההסבר להצעת החוק, טוען קובו, נכתב כי אין לזכור לאדם את חטאו כל ימיו ויש לאפשר לו לפתוח דף חדש ולעודד את שיקומו.

תקופת ההתיישנות מוסדרת בחוק המרשם הפלילי ולפיה, משעברו עשר שנים מתום תקופת ההתיישנות של העבירה - יראו את ההרשעה כנמחקה. קובו, שנגזר עליו בגין אותה הרשעה עונש מאסר בפועל של שנה וחצי, טוען כי בעניינו מדובר בסך הכל ב-21 שנים וחצי. לפיכך, נטען כי העבירה נמחקה ביולי 2000. תוצאת המחיקה, טוען קובו, היא כאילו לא הורשע מעולם.

לעניין זה אין כמעט התייחסות בפסיקה, אך קובו מציג אמירה של השופט העליון בדימוס צבי טל, בעת שכיהן בבית המשפט המחוזי בירושלים. אז נקבע כי פרסום שנעשה קרוב לשנתיים לאחר המחיקה - לא ניתן יהיה להעלות לגביו טענת "אמת דיברתי" (כלומר שהפרסום היה אמיתי, ע.ר.), וכי בית המשפט לא יקבל מידע כזה כראיה.

עוד טוען קובו כי על פי ההלכה היהודית, חל איסור חמור להזכיר לאדם את הרשעותיו הקודמות. "מדובר פה בפרסום בכתבי טענות על מעשיו של אדם שנעשו למעלה מ-30 שנה קודם לכן ואשר בינם לבין המחלוקת נשוא תיק זה אין ולא דבר. פרסום זה בנוסף לפרסום השקרי פגע ופוגע במאמץ השיקום העיקש שלו, פגע בחייו ובחיי משפחתו והשפיל אותו בעיני מכריו והבריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully