וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דין וחשבון בערוץ הראשון

רנן פריד

21.12.2006 / 0:32

מוטי שקלאר סגר עם רינו צרור תכנית בהפקת חיים סלוצקי. הוועדים, כמובן מתנגדים ודורשים הפקה פנימית של הרשות

מאבק חדש ברשות השידור: ועדי העובדים ואיגוד העיתונאים בירושלים מתנגדים להחלטת מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, להוציא להפקה חיצונית של המפיק חיים סלוצקי את תוכנית התחקירים של העיתונאי רינו צרור. הוועדים נלחמים על כך שהתוכנית תופק בהפקה פנימית של הרשות, זאת על אף שחוק ההסדרים מחייב את רשות השידור להוציא שליש מהפקותיה למפיקים חיצוניים.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי ביום שני נפגש יורם כהן מנהל הטלוויזיה בפועל עם ראשי ועדי העיתונאים, הפקה ועובדי הנדסה, ובדק איתם אפשרות לפיה התוכנית של צרור תופק על ידי הרשות ואם יהיו מוכנים להתגמש ולעמוד בקריטריונים שצרור מבקש.

במכתב ששלחו ועדי העובדים למנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר צוין כי ידוע להם שהמנכ"ל החל בהתקשרות עם איש העסקים חיים סלוצקי לצורך הפקת התוכנית: "ועדי העובדים רואים בהחלטתך סכנה גדולה לעתידו של השידור הציבורי" נכתב.

ועדי העובדים טוענים כי תוכנית התחקירים 60 minutes בארה"ב הינה חלק ממחלקת החדשות של רשת CBS: "אפילו בטלוויזיה האמריקאית שהרוב המכריע של שידוריה מבוסס על תוכניות שמקורן בהפקת חוץ השכילו קברניטי CBS לא להפקיד תוכניות תחקירים ואקטואליה בידי אנשי עסקים פרטיים דוגמת חיים סלוצקי. לא ראוי להפקיד בידי איש עסקים אשר ידו בכל, תוכנית תחקירים יוקרתית ולקוות שתפעל 'ללא מורא וללא משוא פנים'.... גם אם התוכנית תופק על ידי כללי האתיקה עדין תיוותר הבעיה של מראית עין שתפגע באמינות רשות השידור. ולראיה: גם תוכנית התחקירים של אילנה דיין 'עובדה' נפגעה קשות בעקבות פרשת ישראייר בה הצליח איש עסקים מבעלי הערוץ להשפיע על מועד שידורה כדי לא לפגוע בעסקיו".

במכתב נטען עוד כי הבחירה מרוקנת את הרשות מתוכן. "ברשות כוחות מקצועיים מעולים שהתמחו בסוג זה של תוכניות, אשר במשך שנים מעלים מדי שבוע תוכניות כמו 'מבט שני' או 'הסיפור האמיתי' האם עובדים אלו אינם מקצועיים מספיק כדי להפיק תוכניות תחקירים נוספות?"

"האמצעים שלנו ראויים"

הועדים אינם מתנגדים לשילובו של רינו צרור בערוץ 1, אך הם מבקשים להשאיר את התוכנית בהפקה פנימית ולהיות שותפים לעשייה. בכיר ברשות אמר לוואלה! ברנז'ה: "הוועד מקבל בברכה את רינו צרור וישמח לאפשר גמישות בתנאי העבודה בשונה מהנהוג. רינו נימק את הבקשה שלו בכך שהוא התרגל לעבוד עם הצלם שלו ועם המקליט שלו. באנו לקראתו והיינו מוכנים להצמיד לו צוות קבוע, אפשרנו גמישות בלתי רגילה בשעות, הינו מוכנים ללכת לקראתו בכל עניין אבל הוא סירב. אנחנו נחייב אותו להשתמש באמצעים שלנו כי הם ראויים".

ורד ברמן, יו"ר איגוד העיתונאים בירושלים אמרה לוואלה! ברנז'ה: "היתרון הגדול של ערוץ ציבורי הוא ביכולתו להיות נטול השפעות בעלי הון. רינו צרור הציע להוביל בערוץ 1 תוכנית תחקירים אשר אותה יפיק חיים סלוצקי שהוא בעל הון. כיצד סלוצקי ככזה יוכל לעשות תחקירים רצינים? מה יהיה כאשר יצטרך סלוצקי לעשות תחקיר על גוף שהוא מחזיק בו מניות? לא יעלה על הדעת שמפיק פרטי שעומד מאחורי ערוצים מסחריים יעלה תוכנית תחקירים בערוץ שידור ציבורי".

מרשות השידור נמסר: "ישנה הבנה מצד כל הגורמים הנוגעים בדבר, אך בגלל שהנושא עדין במשא ומתן לא נוכל למסור פרטים".

רינו צרור בחר שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully