וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכות התגובה

רנן פריד

27.12.2006 / 14:42

גם אביב לביא מעצבן את האגודה לזכות הציבור לדעת. מנכלי"ת החינוכית קיבלה מכתב מהאגודה, שמבקשת להגיב ב"תיק תקשורת"

האגודה לזכות הציבור לדעת פנתה הבוקר במכתב למנכלי"ת הטלוויזיה החינוכית יפה ויגודסקי, בו היא דורשת זכות תגובה בתכנית תיק תקשורת, זאת בעקבות פינתו של העיתונאי אביב לביא שעסקה בהליך המשמעתי נגד כתבת קול ישראל, כרמלה מנשה.

נציבות שירות המדינה הגישה תובענה משמעתית נגד הכתבת הצבאית של קול ישראל, כרמלה מנשה, מכיוון שכתבה בעיתון ידיעות אחרונות במקביל לעבודתה ברדיו, כאשר נקראה להחליף את הכתבים הצבאיים של העיתון בעת שיצאו לחופשה. מנשה, שהיא אם במשפחה חד-הורית לילדה בת שבע, טענה אז כי השלימה הכנסה ב"ידיעות" ברשותם של כל מנהליה ברשות השידור. האגודה לזכות הציבור לדעת סברה אחרת והגישה בשנתיים האחרונות חמש תלונות נגדה לנציבות שירות המדינה. על בסיס התלונות האלה הוגשה התובענה.

במכתב טוען עורך דינה של האגודה כי העובדות כפי שהוצגו על ידי אביב לביא בתכנית היו רצף של סילוף וכזב. וכי העובדות אשר הוצגו בתחילת האייטם כאמת טהורה, לא נבדקו ולו באופן הבסיסי ביותר.

עוד נטען במכתב: "ככל הנראה לא נעשתה כל פנייה, גם אל נציבות שירות המדינה. פנייה כזו הייתה מעמידה את מר לביא על טעויותיו. למעלה מכך, לא נעשתה כל פנייה אל מרשתי (האגודה ר.פ) על מנת לקבל את תגובתה ו/או התייחסותה לדברים החמורים שנאמרו כנגדה."

מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה: "כל העובדות שמסר אביב לביא בפינה המדוברת היו מדויקות. המחלוקת היא בתחום הפרשנות והדעה ועל הבעת עמדה, כידוע, אין צורך לבקש תגובה. על עורכת התוכנית תיק תקשורת לא חלה חובה - אתית או אחרת, לבקש את תגובת הגוף המבוקר או לשתף את אנשיו באייטם."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully