וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרשים תובעים את ערוצים 1 ו-2

ארנון בן-יאיר

31.12.2006 / 11:03

יו"ר אגודת החירשים תובע עבור כל כבד שמיעה בישראל נזק בסך 5,000 שקל, על כך שגופי השידור אינם מוסיפים כתוביות

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו בשבוע שעבר תביעות ייצוגיות בסך מצטבר של כמיליארד שקל נגד רשות השידור, חברת החדשות של ערוץ 2 וזכייניות ערוץ 2 רשת וקשת. על פי התביעות גופי השידור הללו אינם מקיימים חובות חוקיות המוטלות עליהם להוסיף לחלק משידוריהם כתוביות ותרגום לשפת הסימנים לטובת אוכלוסיית לקויי השמיעה, כבדי השמיעה והחירשים בישראל.

לטענת התובע, דורון לוי, כבד שמיעה ויו"ר אגודת החירשים בישראל, המיוצג על ידי עוה"ד גיורא ארדינסט, ניר אמודאי ויובל זילבר ממשרד ארדינסט בר נתן, ועל ידי עו"ד עופר לוי, הנתבעות הפרו ומפירות "ברגל גסה, בציניות ובחוסר אכפתיות את ההוראות המפורשות החלות עליהן על פי החיקוקים הרלוונטיים, בכל הנוגע להוספת כתוביות ותרגום לשפת הסימנים לשידוריהן". לטענתו, בכך הן מסיבות נזק לאוכלוסיית החירשים בישראל.

לטענת התובע, כמה מהנתבעות הודו במפורש בהפרות החוק שהוא מייחס להן, בדו"חות שפירסמה בעניין הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, והן מתבררות בבירור בהתכתבויות שניהל עם הרשות השנייה.

אוכלוסיית כבדי השמיעה בישראל מונה כ-50 אלף איש. חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות קובע פיצוי סטטוטורי ללא הוכחת נזק בסך 50 אלף שקל, למי שנפגע בגין עוולה על פי החוק. לוי תובע עבור כל כבד שמיעה בישראל נזק בסך 5,000 שקל, שהוא 10% בלבד מהפיצוי הקבוע בחוק.

לטענתו, הצלחתה של התביעה תביא להרתעתן של הנתבעות מלהמשיך ולהפר את החובות המוטלות עליהן, לשלב בשידוריהן כתוביות ותרגום לשפת הסימנים. עוד לטענתו, הצלחת התביעה עשויה לחולל שינוי רוחבי בכל תחומי הנגישות לנכים ולשיפור במימוש זכויותיהם של בעלי מוגבלויות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully