וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוע ל-yes בנושא אישור ה-VOD

ערן גבאי

31.12.2006 / 18:52

שר התקשורת יבחן אפשרות לאשר ללווין ולחברות נוספות להצטרף למפעילות ה-VOD על גבי תשתית רחבת פס של בזק

שר התקשורת אריאל אטיאס החליט היום להוציא לשימוע את מתן האישור ל-yes, לעשות שימוש בשירות ה-VOD (וידיאו על פי דרישה). השר יוציא לשימוע את טיוטת המדיניות המוצעת לעניין זה. השר אטיאס אמר היום כי "בבסיס ההחלטה עמדו חשיבות התחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית בין המפעילים, והשירות לצרכנים שלא יכולים ליהנות משירותי ה-VOD".

עם ההחלטה על השימוע, תיבחן האפשרות לאשר לחברת yes ולחברות נוספות להצטרף למפעילות ה-VOD על גבי תשתית רחבת פס ADSL, מהלך שיגביר את התחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית.

במשרד התקשורת מדגישים, כי קביעת המדיניות נעשתה תוך מתן דגש על ההשפעה האפשרית של העברת שידוריה של חברת yes באמצעות התשתית של חברת בזק, הן על מעמדה התחרותי של חברת בזק עצמה, והן על היכולת של גופים משדרים נוספים לעשות שימוש בתשתית של חברת בזק.

אטיאס קבע היום, כי הצורך בתחרות ובמתן שירות למנויים שלא יכולים ליהנות מהשירות גובר על כל שיקול אחר. יש לציין כי עם תום השימוע ולאחר גיבוש המדיניות, יהיה צורך בשינויי חקיקה, באמצעות הצעת חוק ממשלתית שייזום משרד התקשורת. החקיקה בכנסת יכולה להימשך זמן רב.
רון אילון, מנכ"ל yes, מסר בתגובה כי "אנו מברכים את שר התקשורת, ומקווים כי ההליכים למתן רישיון לשירות ה-VOD יסתיימו עוד לפני חג הפסח".



yes מתקשה לגייס מנויים

לאחרונה דיווחנו כי השר אטיאס הביע נכונות בשיחות סגורות להעביר את חברת הלוויין yes לשלב ניסוי שיווקי ב-VOD, ולאפשר לכ-10 אלף ממנויי חברת הלוויין לקבל את השירותים.

השר אטיאס ביקש לאחרונה מחברי הכנסת יורם מרציאנו, אורית נוקד ורונית תירוש, שהגישו הצעת חוק פרטית העוסקת במתן אפשרות גם לחברת הלוויין yes לעשות שימוש בשירות ה-VOD - לדחות את העלאת הנושא לדיון בוועדת שרים לחקיקה. כיום פועלת yes בשלב הניסוי הטכנולוגי, ומספקת את השירות ל-500 איש.

בינתיים, מתקשה חברת הלוויין yes בחודשים האחרונים לגייס מנויים חדשים, ולמעשה בנובמבר, לראשונה בתולדותיה, היא לא רשמה גידול במספר המנויים. בחברת הלוויין ייחסו את הקושי הרב בגיוס מנויים לעובדה שהחברה אינה מורשית לשווק את שירות ה-VOD, בניגוד לחברות הכבלים.

משרד התקשורת נמנע עד כה מלקבל החלטה בנושא, כיוון שמתן אישור ל-yes להשתמש בשירות ה-VOD מחייב שימוש של yes בתשתית של בזק, ומפר בכך את ההפרדה המתחייבת שבין שירותי תשתית ותוכן. הפלטפורמה הלוויינית אינה מאפשרת ערוץ חוזר למנויי yes, ולכן, כדי לאפשר למנויי הלוויין להפעיל שירותים אינטראקטיוויים ויכולת להזמין סרטים וסדרות מהממיר בבית, yes חייבת לעשות שימוש ברשת האינטרנט של החברה האם שלה, בזק. אלא שעל בזק נאסר להעביר את השירות על גבי התשתית, כדי למנוע מצב שבו תהפוך לחברת תוכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully