וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדיו חזק לעם חזק

ערן גבאי

1.1.2007 / 10:57

ועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה ממליצה לאשר העברת מניות רדיו 99 אסקייפ לארקדי גאידמק ללא הגבלות

ועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה תמליץ למועצה לאשר העברת המניות ברדיו 99 אסקייפ לארקדי גאידמק. בדיון שהתקיים בוועדה, בראשות רחל פרימור, הוחלט להמליץ על העברת המניות בתחנת הרדיו, לאחר שהתקבלה הודעה ממשרד האוצר כי התחנה שילמה את חובותיה למדינה במסגרת תשלום כספי התמלוגים ומתוך הנחה כי לאחר השלמת התשלומים יוארך זיכיונה בישיבת המועצה הקרובה.

בחודש מאי 2005 פנתה אל הרשות השנייה חברת כ.א.ן תקשורת מקומית, בעלת הזיכיון לתחנת הרדיו האזורי 99 אסקייפ בבקשה שהמועצה תאשר העברת 95% ממניות החברה לארקדי גאידמק.

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הנחה בשבועות האחרונים את מועצת הרשות השנייה לשקול אם טובת הציבור מאפשרת לתת לארקדי גאידמק אישור לרכישת השליטה בתחנת הרדיו 99 אסקייפ. עם זאת, באחרונה קבע מזוז כי העבירה בה הורשע גאידמק בצרפת התיישנה, ועל כן "אין מקום להכריע" באם העבירה בה הורשע גאידמק בצרפת יש עמה קלון.

למרות שבמועצת הרשות השנייה עלו קולות כאילו בכוונת הרשות להתנות את אישור העסקה ברדיו בכך שהתחנה לא תעשה שימוש פוליטי בתכניה המשודרים, וכן שתתקיים הפרדה בין בעל התחנה, גאידמק, לבין מפעילי התחנה, אין לכך כל אזכור בהחלטה.

פרימור אמרה כי "לאחר שהונחה התשתית המשפטית, רחבת ההיקף, שדנה בנושא על כל היבטיו לא מצאה הוועדה כל עילה שלא לאשר את העברת המניות. אני סבורה כי דווקא בעת שהמניות עוברות לידיו של משקיע בעל אמצעים מוכחים יש מקום שתחנת הרדיו תוכל להתאפיין גם בתוכן חדשותי ותכניות הסברה לבני נוער למניעת אלימות, שימוש בסמים ובאלכוהול".

עסקת רכישת רדיו 99 אסקייפ על ידי גאידמק נחתמה כבר לפני כחצי שנה. ההערכה בענף היא שגאידמק שילם לקבוצת היהלומנים שהחזיקה ברדיו 99 אסקייפ בעבור התחנה סכום שהיה גבוה פי חמישה מהיקף ההשקעה שבוצעה בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully