וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לן: "כך פוטרתי"

רנן פריד

2.1.2007 / 1:19

בתביעה נגד רביב שכטר ויוסי שובל טוען לן: "לשון הרע תרמה לפיטורי ממקום העבודה ולאובדן מקור הכנסתי מ-nrg"

עורך אתר NRG לשעבר, אבי לן, הגיש לבית משפט השלום בתל אביב תביעת דיבה בסך 300 אלף שקל, נגד רביב שכטר, לשעבר עורך ערוץ הברנז'ה ב-nrg ונגד יוסי שובל, שהיה מנהל הפרוייקטים והתוכן האינטרקטיבי באתר. בכתב התביעה טוען לן באמצעות עורך דינו שמואל צאנג כי שכטר ושובל אחראים לפרסום מבזה באתר Flickr, שיחס לו קונוטציות מיניות הומוסקסואליות וחמור מכך יחס לו קיום יחסי מין עם עובדים.

בכתב התביעה נטען כי ביוני 2006 פרסם שובל תמונה של לן באתר Flickr, אתר של אלבומי תמונות אישיים. מספר ימים אחר כך, הוסיף שכטר לתמונה תגובה בוטה שמרמזת גם על נטיות הומוסקסואליות. בתביעה נכתב: "פרסום התגובה גרם ללן לפגיעה בשמו הטוב ובכבודו והיא נועדה גם כדי לפגוע במוניטין המקצועי שלו כעורך אתר האינטרנט nrg, שכן הוא מוצג על-פי הפרסום כאיש מקצוע כושל, שכל מעייניו נתונים לקיום יחסי מין עם עובדיו ... לשון הרע אף תרמה לפיטוריו של לן ממקום עבודתו ולאובדן מקור הכנסתו מאתר האינטרנט nrg".

"הקשר לפיטורי בלתי ניתן להכחשה"

עזיבתו של אבי לן את nrg, הוצגה על ידו כהתפטרות. ביולי 2006 אמר לן לוואלה! ברנז'ה: "עד היום שמעתי מנמרודי רק דברים טובים על עבודתי, אני חושב שבחודשים האחרונים הבאתי את nrg למצב הרבה יותר טוב ממה שהוא היה".

אתמול הדברים נשמעו קצת אחרת: "אני לא שולל את האפשרות שיש קשר בין התמונה והתגובה לפיטורים שלי". אמר אבי לן בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. הפיטורים שלי הגיעו אחרי מסכת ארוכה של השמצות ורדיפות נגדי. לאורך עבודתי כעורך האתר הייתה חבורה מצומצמת של אנשים שבחשו נגדי וזימנו עצמם אל דנקנר ונמרודי כדי להוציא את דיבתי רעה. התמונה שפורסמה הייתה תמימה לחלוטין. העניין הוא אינו התמונה, אלא הטוקבק שכתב רביב שכטר. גם לא הפריעה לי הרמיזה על נושא ההומוסקסואלית. הפריע לי שאדם שמלא תפקיד בכיר באתר טען שאני משקיע את רוב אוני ומרצי בהשגת סקס מעובדים. הוא הרי מאשים אותי בעברה פלילית."

"הקשר בין פיטורי והתמונות בפליקר הוא עקיף, אך בלתי ניתן להכחשה: היו אנשים שטפטפו רעל באוזני נמרודי בהתמדה מתוך ניסיון להכפיש אותי, לגמד את דמותי ולטעון שהעבודה שאני עושה לא טובה. יכול להיות שמבלי שהיו מטפטפים אודותי הוא לא היה מפטר אותי.

פוטרתי על ידי נמרודי שידוע כטיפוס חם מזג עם פתיל ולכן מנכ"ל nrg, שאולי אלימלך ביקש ממני לשמור בסוד את עניין הפיטורים, מתוך הנחה שרוע הגזרה יתבטל תוך שעות ספורות. הלכתי לביתי תוך תחושה שקשה לי מאוד להישאר במערכת במצב שרק אני והמנכ"ל יודעים שאני מפוטר. לאחר מספר ימים הוצאתי מייל לעובדים שבו כתבתי שאני עוזב, כך שאני לא ממש יודע אם מדובר בפיטורים, או התפטרות והתשובה היא כנראה איפה שהוא באמצע. באג'נדה העיתונאית שלי עורך ראשי של אתר הוא גורם בעל חשיבות . אם המו"ל מרשה לעצמו לנהוג בעורך בזלזול לא מדובר בעורך עצמאי אלא בעורך נרצע של בעל הבית"

רביב שכטר מסר: "אין תגובה". עורך דינו של יוסי שובל, גדעון יבלון מסר: "אנחנו עוברים על כתב התביעה, כשנגמור לעבור עליו נכתוב את כתב ההגנה". מנכ"ל nrg, שאולי אלימלך לא היה מעוניין להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully