וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דולר בדו מימד

רנן פריד

3.1.2007 / 0:39

הפרילנסרים והספקים במימד חשבו, שאם לא העלו להם את השכר כשהדולר עלה, לא יורידו להם אותו כשהדולר יורד. אז חשבו

הנהלת אולפני מימד הודיעה בסוף חודש דצמבר לפרילנסרים ולספקי השירות בהפקות השנות כי משכורותיהם לחודש זה יחושבו על פי שער דולר נמוך מזה שסוכם איתם מראש.

כמו חברות הפקה רבות גם באולפני מימד מקבלים פרילנסרים ולספקי השירות משכורות שקליות שמחושבות על פי סכום דולרי כפול שער חליפין שקובע המעסיק. הנהלת מימד קבעה בשנת 2006 שער דולר של 4.40 ולא שינתה את השער הזה, גם כאשר שער הדולר בפועל היה גבוה יותר. עתה, כאשר שער הדולר ירד החליטה הנהלת אולפני מימד להוריד את מכפלת שער הדולר לפיו היא משלמת לעובדים.

ההודעה לפרילנסרים והספקים הגיעה רטרואקטיבית. בסוף חודש דצמבר התבשרו עובדי ההפקות על כך ששכרם על חודש זה יחושב על פי שער חליפין של 4.25 ולא 4.40, כפי שסוכם איתם מראש.

עובד באחת ההפקות של מימד אמר לוואלה! ברנז'ה: "סגרו איתי על שער מסוים ובסוף החודש, אחרי שכבר עבדתי מודיעים לי שמשנים אותו. אם היו מודיעים לי מראש, הייתי יכול לבחור אם אני מסכים לעבוד או לא".

עובד אחר אמר לוואלה ברנז'ה: "בכלל הרעיון לחשב את השכר לפי הדולר הוא לא הגיוני וגם ככה השכר שמשלימים לי לא גבוה, אז וודאי שהחלטת ההנהלה מקוממת. בעצם מה שהם עושים זה דוחקים אותי לפינה וזאת תחושה מאוד לא נעימה, שמעידה על זלזול. כששער הדולר היה 4.70 לא שלמו לנו יותר אז זה ממש לא הוגן שעכשיו כשער הדולר נמוך משלמים לנו פחות ועוד מודיעים לי על כך רטרואקטיבית".

איתן אבוט מנכ"ל אולפני מימד סרב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully