וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרה חדש ל-CNBC?

3.1.2007 / 20:08

ניוז קורפ חתמה על הסכם עם טיים וורנר לשידור ערוץ עסקים חדש של פוקס ניוז. ענקית המדיה כבר חתמה על הסכם הפצה עם ענקית הכבלים קומקסט

חברת ניוז קורפ של איל המדיה רופרט מרדוק - מבעלי ערוץ 10 הישראלי - חתמה עם הסכם עם חטיבת הכבלים של ענקית המדיה טיים וורנר במסגרתו תכלול האחרונה בחבילת הערוצים שלה ערוץ חדשות כלכליות חדש של פוקס ניוז, אשר יתחרה בערוץ חדשות הכלכלה CNBC שבבעלות ענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק.

ההסכם סולל את הדרך להפצת ערוץ העסקים החדש של פוקס ניוז, שהשקתו מתוכננת השנה, ל-13 מיליון מנויי חברת הכבלים של טיים וורנר, שהיא השנייה בגודלה בארה"ב. קומקסט, חברת הכבלים הגדולה בארה"ב עם 24 מיליון מנויים, כבר חתם על הסכם להפצת ערוץ העסקים של פוקס לאחר השקתו.

בנוסף להעברתו המתוכננת של הערוץ באמצעות רשתות הכבלים של קומקסט וטיים וורנר, מתכננת ניוז קורפ גם לשדר את הערוץ באמצעות חברת הטלוויזיה בלוויין דיירקטי.וי, הנמצאת בשליטת ניוז קורפ ומגיעה ל-14 מיליון מנויים.

מרדוק, יו"ר ניוז קורפ, מדבר זה כשנתיים על כוונתו להקים ערוץ חדשות כלכליות במסגרת פוקס ניוז. עם זאת, בניגוד להשקה הראוותנית של ערוץ החדשות פוקס ניוז לפני תשע שנים, המהלך להשקת ערוץ חדשות כלכליות נעשה בזהירות רבה יותר.

"לעולם אין ללחוץ על ההדק לפני שאתה יודע שאתה מסוגל לנצח", אמר רוג'ר איילס, יו"ר ומנכ"ל פוקס ניוז, בנאום שנשא בפני בכירים במגזר המדיה בניו יורק בחודש מארס. אנליסטים ציינו כי מרדוק - אשר נכנס בחודש ספטמבר לראשונה לשוק הטלוויזיה הישראלי, עם רכישת 9% מערוץ 10 - אינו ממהר להשיק את ערוץ חדשות הכלכלה החדש עד שיבטיח את הפצתו באזור מנהטן בניו יורק, שוק שעליו חולשת חטיבת הכבלים של טיים וורנר.

אתר האינטרנט של העיתון "פייננשל טיימס" דיווח כי במסגרת ההסכם בין ניוז קורפ לטיים וורנר, תשלם האחרונה לראשונה 15-10 סנט למנוי עבור הזכויות לשידור ערוץ העסקים החדש. מדובר במחיר נמוך באופן ניכר מזה שמשלמות לפי ההערכות חברות כבלים עבור הזכויות לשדר את ערוץ החדשות פוקס ניוז אשר הושק לפני עשור.

הסיכון בהקמת ערוץ כלכלי נוסף הוא בגורל כמו של CNNfn, ערוץ חדשות הכלכלה של CNN, אשר ירד מהאוויר בדצמבר 2004, בשל חוסר יכולתו למשוך מספיק צופים. כדי להתחרות עם CNBC תידרש פוקס ניוז להתמודד עם מה שבסופו של דבר גם הביא לדעיכתה של CNNfn - ירידה בשיעורי הצפייה בערוצי חדשות בכלל ובצפייה בערוצים כלכליים בפרט מאז פקיעתה של בועת ההיי-טק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully