וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום טוב סמיה מציג: נשק קטלני

וואלה! ברנז'ה

4.1.2007 / 11:00

לפנינו עוד ימי עיון רבים שינסו להפיק את לקחי מלחמת לבנון ה-2. קבלו את המופע של יום טוב סמיה ועמנואל רוזן באוניברסיטת חיפה

האלוף במילואים, ד"ר יום-טוב סמיה, ממליץ להקים גוף ציבורי אשר יפקח על העיתונאים בישראל, ויהיה מוסמך להדיח מתפקידו עיתונאי שבדה ידיעה מלבו והסתמך על "מקורות" שאינם קיימים כלל. ביום עיון שערך החוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה בנושא "תקשורת במלחמה – הקרב על הכותרות", אמר ד"ר סמיה כי לתקשורת ישנה שליחות, ולדבריו - המיקרופון והמצלמה שבידי העיתונאים הם כלי נשק קטלניים בדיוק כמו טנק או רובה. הוא קבל על כי אין כיום צורך שעיתונאי יהיה בעל רישיון לעסוק במקצועו.

ד"ר סמיה המליץ לכונן ועדה שתבדוק את טיפול התקשורת לפני מלחמת לבנון השניה, במהלכה ולאחריה. הוא ביקר את התקשורת על כי "לא היכתה בפעמונים", כלשונו, בשנים שקדמו למלחמה ולא התריעה על כישלונם של הדרג המדיני ושל הדרג הצבאי בראייה נכונה של אירגון החיזבאללה.

העיתונאי עמנואל רוזן, טען בדיון כי התקשורת במלחמה לא סיכנה בדיווחיה חיי אדם. "אם היא היתה מבקרת ומתריעה על כך שהנהגת המדינה משחקת בחיי אדם, היינו מצילים חיי אדם", אמר. "המחשבה שהאוייב מנצח במלחמה בגלל דיווח עיתונאי – היא מחשבה ילדותית. הצד השני אינו תוקף יותר או פחות בגלל התקשורת".

רוזן הוסיף כי מסקנתו מהתנהלות התקשורת במלחמה היא שהתקשורת נבהלה מעצמה בגלל הביקורת הציבורית שהוטחה בה. "אם היינו נחושים יותר, המלחמה היתה מסתיימת מוקדם יותר וחיי אדם היו נחסכים", ציין. עוד סיפר רוזן כי קצינים רבים "עלו לרגל" אל העיתונאים, ודיווחו להם על מהלכי המלחמה. רוזן הדגיש כי למרות שהיו ניסיונות מצד הממסד לבלבל את העיתונאים במהלך המלחמה, 90% מדיווחיהם היו מדוייקים.

גבי ויימן מפתיע: הציבור לא אוהב את התקשורת

נחמן שי, שהיה דובר צה"ל במלחמת המפרץ הראשונה בשנת 1991, מתח ביקורת על התקשורת בישראל, שלא התריעה מספיק, לדבריו, על הנעשה בגבול הצפוני בכל הקשור להתעצמות החיזבאללה ולא ביקרה מספיק את מהלכי המלחמה. שי הדגיש כי היתה חובה – שלא מומשה - לאפשר לעיתונאים להיכנס ללבנון יחד עם הכוחות הלוחמים, אבל בגלל העדר "מדיניות דברותית", כלשונו, של חטיבת הדוברות של צה"ל, הדבר לא נעשה.

פרופסור גבי וימן מהחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה אמר כי אחד הממצאים שעלו במחקר מקיף שערך על התנהלות התקשורת במלחמת לבנון השניה, הוא שהציבור לא אהב את התקשורת, וזאת עוד בלשון המעטה. "בתחילת המלחמה התקשורת היתה מגוייסת לממסד, וכשהוא נכשל – התקשורת נכשלה עמו", ציין. פרופסור וימן הדגיש כי צה"ל לא נערך כלל מול דובר תקשורתי כמו מנהיג חיזבאללה, נסראללה. במתחו ביקורת על כלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully